Vaccindags
Jag har bokat, bokat om, bokat av och allmänt bara velat fram och tillbaka, och fram och tillbaka igen. Nu är det gjort i alla fall och jag är numera fullvaccinerad mot covid.

Gravida rekommenderas att ta vaccinet pga att man under den senare delen av graviditeten löper högre risk att bli allvarligt sjuk och eventuellt föda för tidigt om man smittas av covid-19. Däremot ska man ta vaccinet efter gravidvecka 12 och därför fick jag vänta lite längre än det egentliga intervallet mellan dos 2 och dos 3. När jag sedan väl bokat i vecka 13 så fick vi ju covid hela familjen när jag var i vecka 12. Trist timing kan man minst sagt säga. Fick då rekommendationen att vänta 3 månader från sjukdomstillfället och nu har det visserligen gått 4 månader, men det har kommit diverse andra sjukdomar och elände emellan. Igår blev det gjort och jag kan släppa den stressen. 

Fick ni biverkningar av dos 3? Jag fick, precis som tidigare Pfizer-vaccinet, och mår helt okej idag tycker jag. Mild huvudvärk och lite ont i armen, men ingen feber än så länge. Känns väldigt skönt att ha det gjort nu inför sommaren när man kanske är iväg en del och ute bland folk. 

(null)



Hannas krypin

Jag har inte ens tagit en spruta än och har heller inte haft covid. :-D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress