Sara Nilsson

Gott nytt år!

Publicerad 2012-12-31 18:55:50 i Allmänt,

Jag har haft en helt underbar nyårsafton med min älskling här i Thailand. Klockan är strax 1 på natten här nu och tolvslaget är alltså förbi. Hej och välkommen 2013, hoppas du blir ett bra år.

Det har tagits en del bilder under kvällen, men de får vänta till morgondagen. Så länge kommer här ett kollage från vår middag på Fino. Trerätters med champagne och hela paketet. Perfekt kväll!

Gott nytt år!

Elsas mode

Publicerad 2012-12-31 08:20:00 i Allmänt, Film/musik/böcker,

Till min förtvivlan tog "Femtio nyanser av mörker" slut alldeles för snabbt, trots att den innehåll över 400 sidor. Det gjorde ju inte saken bättre att slutet var en riktig cliffhanger. Del 3 släpps som tur är om bara om några dagar så jag får hålla ut.
Så länge fördriver jag tiden här vid poolen med att läsa Sofi Fahrmans "Elsas mode". Lättläst och härlig chicklitt när den här som allra bäst.

Myggbett

Publicerad 2012-12-31 01:46:24 i Allmänt,

Den enda fördelen jag kan komma på med vintern hemma i Sverige är att det är myggfritt. Jag har dock klarat mig rätt bra från myggen här nere genom att alltid ha balkongdörren stängd för att slippa få in de små odjuren. Det blev något enstaka första veckan när vi var i Karon, men annars har jag inte fått ett enda fram tills häromkvällen när vi satt ute och spelade kort i mörkret och jag glömde ta på mig hotelltofflorna. Resultatet av den kvällen blev att en eller flera myggor kalasade på min vänsterfot och där finns nu fem stora och feta bett som höll på att driva mig till vansinne i natt. Det måste vara någon form av muterade kryp för betten kliar så fruktansvärt och efter att jag kliat med en handduk igårkväll så blev det vätskefyllda blåsor på toppen av dem. De får gärna försvinna nu innan jag blir tokig!

Thaimassage

Publicerad 2012-12-30 13:18:02 i Allmänt,

På grund av regn åkte vi in till Patong och gick runt där ett par timmar och shoppade samt åt lunch. När himlen sedan började spricka upp och det blev för varmt för att vi skulle orka vara kvar så åkte vi tillbaka till hotellet för lite sol och bad vid en av poolerna.

Sedan har vi också varit nere vid stranden och fått thaimassage. Det är ju ett måste som inte får missas när man är i Thailand! Fast skönt vet jag väl inte direkt om jag skulle kalla det, snarare det motsatta. Det är mer stå på, rycka, bända och böja än massera, men efteråt känner man sig väldigt avslappnad och trött i hela kroppen. Fast ett tag när hon böjde mina ben i en himla konstig vinkel var jag helt säker på att någon muskel eller sena i något av knäna skulle gå av...

En drink vid stranden fick bli en bra uppföljning på massagen och nu ska vi strax iväg och äta middag på Primekitchen by the sea. Tror det är fjärde gången sedan vi kom hit i måndags. Sanslöst god mat, perfekt service, relativt billigt och så ligger det precis på stranden. Högsta betyg!

Molnigt

Publicerad 2012-12-30 02:26:40 i Allmänt,

Som väntat så är vädret lite sisådär idag. Dessutom så medan jag suttit här ute på balkongen och läst bloggar mm så är det en gubbe i poolen precis nedanför som slemhostar sådant att det låter som han ska kräkas. Såg nyss att han spottade ut något i vattnet. Jag blir nästan illamående själv bara av att höra det. Blir definitivt inget bad i den poolen idag inte. Tur då att det finns sex pooler till att välja mellan här på hotellområdet om man blir badsugen.
Men vi får se, vi tänkte kila ner och äta lite underbar hotellfrukost och fundera på vad vi ska hitta på under dagen. Det står väl mellan stranden, poolen eller någon utflykt någonstans. Vi har spanat in en megastor buddha högt uppe på ett berg som vore lite häftig att åka och titta på. Det kanske blir en tur dit om vädret inte vänder till det bättre helt plötsligt.

Nattmarknad

Publicerad 2012-12-29 16:02:00 i Allmänt,

Nattmarknad i Phuket Town tär verkligen på krafterna. Så stort, så mycket folk och så hög ljudnivå. Jag vet knappt vad jag har köpt ens, men några fynd blev det allt. Tror snart att jag somnar stående... Men först ska vi köpa en pizza och ta med oss till rummet innan någon av oss svälter ihjäl.

Frukost

Publicerad 2012-12-29 03:07:10 i Allmänt,

Enligt vädret ska det tydligen regna här från i morgon fram tills vi åker hem och det känns ju mindre kul. Håller tummarna för att prognoserna visar fel. Idag ska det i alla fall vara fint hela dagen, så det är väl bara att njuta så mycket som möjligt ifall det nu skulle bli dåligt sedan.

Just nu är det frukostdags här och åh vad jag älskar Sunwings frukostar. Det finns verkligen ALLT! Mitt enda problem är att jag då såklart vill ha allt också så ni vill inte se hur min tallrik ser ut varje morgon... Men är det semester så är det.

Laem Sing, panikångest och marknad

Publicerad 2012-12-28 15:39:00 i Allmänt,

Rubriken sammanfattar dagen rätt bra. Vi tog en tuk-tuk till Laem Sing Beach som ligger ganska nära och var där några timmar. En väldigt liten men mysig strand där vi solade, badade, lunchade och drack kokosnötdrink. Trappan ner till stranden var dock det värsta jag har varit med om i hela mitt liv! För det första var den snirklig, för det andra var det hur lång som helst och för det tredje så lutade trappstegen nedåt, var ojämnt breda och vissa var superhöga. Utan att skryta så anser jag väl att jag är skapligt vältränad och ändå rann svetten, jag flämtade som om jag sprungit ett och var tvungen att pausa och samla kraft på halva vägen för att orka resten. Jisses alltså...

När vi kom tillbaka gick vi ner till Kamala beach för att bada och äta glass innan det var dags att gå tillbaka till hotellet och duscha. Jag skulle även skicka in min hemtenta till urkund eftersom mamma och lillebror skulle gå till skolan och lämna in papperskopian åt mig och det är här panikångesten kommer in i bilden. Jag kom nämligen inte in på min studentmail, blackboard eller studentportalen. Jag har haft problem med lösenordet ända sedan jag var tvungen att byta det i början av den här terminen och blandar ihop vilka tecken som ska vara stora och vilka som ska vara små, men nu gick det verkligen inte hur jag än försökte. Det slutade med att jag satt med datorhelvetet i lobbyn och storbölade. Lagom pinsamt. Som tur var löste det sig tack vare en hjälpsam människa som svarade i telefon på MDHs helpdesk.
Jag kan ju tillägga att jag har en förmåga att få rejäla humörsvängningar när jag är hungrig och det har uppenbarligen min man snappat upp för han gick iväg och köpte en snickers åt mig medan jag pratade i telefon. Tror den snickersen räddade resten av min dag faktiskt.

Fredag betyder lokal marknad här i Kamala och för oss innebar det en massa shopping. Jimmy köpt "bara" 10 pikétröjor och 13 t-shirts och för mig blev det de saker ni ser på bild här under. Jättefina behåar för 25kr styck, nagellack 12kr styck, plånbok 25kr och så byxor och två linnen. Mycket nöjd med mina inköp.

Naglar

Publicerad 2012-12-28 02:49:00 i Allmänt,

Julen är ju över, men mina juliga naglar som jag fick när vi var i Bangtao är kvar. De börjar dock bli lite avskavda av allt sol och bad, så nu funderar jag lite på vilken färg jag ska välja nästa gång. Dags för pedikyr igen också tror jag bestämt. Det är väl lika bra att passa på när man ändå är här.

För övrigt så är det varmt som attan idag också, fast lite moln. Det lutar nog åt en liten utflykt faktiskt.

Härlig dag på stranden

Publicerad 2012-12-27 13:24:10 i

Vi valde att lyxa till det lite idag och det innebar att vi istället för att lägga oss på de vanliga solstolarna så betalade vi lite extra och fick en dubbelsäng lite avskilt från allt folk. Det ingick huvudkuddar, handdukar, parasoll, bord och stolar och en egen liten frysbox fylld med vattenflaskor. Vi blev till och med servade med ett frukfat fullt med vattenmelon och ananas. Riktigt lyxigt.

Såhär såg det ut när vi käkade lunch som vi hämtade från en restaurang alldeles brevid.

Instagram moments

Publicerad 2012-12-27 13:11:39 i Allmänt,

Här kommer den senaste veckans foton som jag lagt upp på instagram (niilssonsara).

1. Lunch på Railay beach. 2. Lilla jag på Koh Poda. 3. Kvällsdrink i Bangtao.
4. God Jul! 5. Ett smakprov på sunwings julbord. 6. Läsning och vattenmelon-
shake på Kamala beach. 7. Två hurtbullar som ger järnet på hotellgymmet.

Svettigt

Publicerad 2012-12-27 02:44:00 i Allmänt,

Efter 20 minuter på ett av hotellgymmets löpband kunde man tro att jag sprungit 3 mil. Det var så illa att jag knappt kunde se för all svett som rann ner i ögonen. Men nu efteråt känns det väldigt bra att ha rört lite på fläsket. Det betyder att man kan slappa på stranden och dricka någon god drink med gott samvete!

Femtio nyanser

Publicerad 2012-12-26 12:16:00 i Allmänt,

Lata dagar på stranden innebär mycket läsning och för tillfället är jag mitt uppe i Fifty shades-trilogin som alla snackar om. Jag läste ut den första delen på julafton och nu har jag kommit ungefär halvvägs i del två. Ganska svårt att lägga ifrån sig den faktiskt, fast jag vet inte riktigt vad jag tycker om dem egentligen. Eftersom jag har svårt att sluta läsa så tycker jag uppenbarligen att de är bra, men jag hade nog inte riktigt fattat exakt hur mycket snusk de skulle innehålla. Väldigt detaljerat snusk dessutom. Det får mig att fundera lite på hur de har tänkt göra nu när de ska filmatisera böckerna... Känns som att det kommer att bli barnförbjudet.

En grej som dock stör mig till vansinne är den extremt usla svenska översättningen. Ett eller ett par fel kan man väl ta i en bok, men när det är på gränsen till ett eller ett par fel per sida så blir det faktiskt lite jobbigt att läsa. Korrekturläsning innan man trycker en bok är nog att rekommendera... Men storyn gillar jag. Tvåan är riktigt spännande just nu, så jag längtar till morgondagen och stranden så jag får fortsätta.

Gillar vädret

Publicerad 2012-12-26 02:27:24 i Allmänt,

Ja då har man vaknat till ännu en molnfri himmel och det verkar som att Kamala kommer att fortsätta leverera bra väder några dagar till. Hoppas, hoppas, hoppas!

Juldagen

Publicerad 2012-12-25 15:11:59 i Allmänt,

Den här dagen har Kamala beach bjudit på det hittills bästa vädret på hela den här resan. Varmt, molnfritt och allmänt underbart så vi har varit på stranden i princip hela dagen.
Alldeles nyss var vi faktiskt ännu en sväng dit och käkade middag på en av restaurangerna där. Riktigt mysigt att sitta på strandpromenaden med sand mellan tårna och vågorna som rullar in alldeles bredvid en. Skulle nog kunna vänja mig vid det här.

Inte ett moln

Publicerad 2012-12-25 01:55:41 i Allmänt,

Juldagen bjuder på en helt molnfri himmel och det tackar man ju inte nej till. Jag ska skaka liv i min man nu tänkte jag så att vi kan gå och äta frukost och sedan sticka ner till stranden så vi får solstolar på första raden.

Här är utsikten från balkongen där jag sitter just nu. Den gör inte precis ont i ögat.

God Jul!

Publicerad 2012-12-24 12:13:40 i Allmänt,

Nu har vi förflyttat oss från Sunwing Resort & Spa Bangtao Beach till Sunwing Resort Kamala beach och det var ju här vi var förra vintern så här känner man sig hemma. Väldigt skönt att man faktiskt på riktigt kan packa upp resväskan eftersom vi ska stanna här resten av resan.

Vår julafton har hittills bestått av bad på stranden och lunch i Bangtao och sedan taxi hit där vi har hängt vi poolen och druckit drinkar. Lite speciellt att fira jul när det är sol och 34 grader varmt. Men härligt såklart!

Just nu har jag precis flätat håret och sitter på balkongen och väntar på att det ska torka och bli vågigt så att jag kan fixa i ordning mig inför kvällen. Vi har bokat in oss på andra sittningen kl. 20-22 på julbuffén, så det är en stund kvar tills dess. "Internationell julbuffé" står det i programmet så man kanske får några köttbullar och prinskorvar om man har tur. Julskinka tror jag knappast att de har, men hoppas kan man ju.

God jul på er!

Underbart

Publicerad 2012-12-23 14:24:21 i Allmänt,

Vi har det så himla underbart här i Bangtao så jag vill nästan gråta en skvätt för att vi ska åka härifrån imorrn. Men som tur är så bär det ju av till ett annat Sunwing-hotell som vi vet är toppen det med.

Rummet vi fick i vår sista minuten-bokning är snarare en lägenhet än ett hotellrum. Helt ENORMT! Och superfint. Men vet ni vad det allra bästa är? Sängen! Den har en bäddmadrass! Jag skrek bokstavligen av lycka när jag satte mig i den. Ingen mer hård säng denna semester tack.

Nu ska vi lämna lobbyn där det är gratis wifi, kila upp till vårt rum och sätta oss på balkongen och spela kort och dricka smirnoff.

Väntar på rum

Publicerad 2012-12-23 09:18:42 i Allmänt,

Nu är vi framme i Bangtao Beach efter en lång taxiresa. Vårt rum borde vara redo om ca 5 min så vi får sitta och vänta i lobbyn så länge. Sedan blir det att utforska hotellområdet och stranden.

Omplanering

Publicerad 2012-12-23 04:52:00 i Allmänt,

Originalplanen för denna resa var en vecka i Karon, en vecka i Ao Nang och en vecka i Kamala, men vi kände båda två direkt när vi kom hit till Krabi att det här nog inte är ett ställe där vi behöver stanna en hel vecka. Vi visste sedan innan att det är närmare härifrån till alla fina öar och stränder så vi hade tänkt att det skulle bli mycket utflykter under den här veckan, men vi hade kanske inte räknat med att stränderna här i närheten skulle vara riktigt som de var och att man därför nästan är tvungen att göra utflykter varje dag.

Därför kontaktade vi Ving för att se om det gick att boka om så att vi får komma tillbaka till Phuket lite tidigare och de ordnade då så att vi kunde få komma till hotellet i Kamala redan på julafton istället för på torsdag. Alltså får vi fyra dagar här i Ao Nang och vi har ju gjort två utflykter redan och tanken var att göra en idag också, men såklart regnar det så nu har vi bokat in oss en natt i Bangtao Beach ungefär en kvart från Kamala. Det känns lite onödigt att sitta och uggla på hotellrummet här, så nu blir det istället packning, lunch och sedan tar vi taxi dit. Lite krångel men det får det vara värt! Resan var ju trots allt inte helt gratis så då känns det som att man vill ta vara på den så mycket som möjligt.

Ironiskt nog så ser vädret helt okej ut på bilden... Men tro mig, det regnar!

Middag på Blue Mango

Publicerad 2012-12-22 16:48:00 i Allmänt,

Middagen idag blev på en svenskägd restaurang som heter Blue Mango och ligger på gatan ned mot Ao Nang beach. De hade både svenska och thailändska kockar så det fanns lite allt möjligt på menyn, men man är ju trots allt inte i Thailand alltför ofta så det blev till slut thaimat ändå. Kyckling med cashewnötter för min del, en rätt som jag nästan ätit dagligen här nere men det här kan nog ha varit den bästa hittills faktiskt. Riktigt bra!

Istället för efterrätt blev det sedan varsin drink. Strawberry daiquiri till lilla mig och mojito till pojken. Perfekt uppladdning för en liten shoppingrunda.

Koh Poda

Publicerad 2012-12-22 13:00:45 i Allmänt,

Denna dags utflykt blev till en ö som jag velat åka till länge, nämligen Koh Poda eller Poda Island som den heter på turistspråk (Koh betyder alltså ö som ni kanske förstod). Det tog ca 20 minuter att åka dit med longtailbåt här i från Ao Nang. Vi trodde först inte att vi skulle kunna åka någonstans idag för det regnade när vi vaknade, men sedan sprack det upp och blev sol så vi chansade. Dock så kom det riktigt mörka och läskiga moln medan vi var där och det började blåsa som tusan så det var nästan så vi var rädda att bli fast där. Men det fina med Thailand är att det vänder så snabbt igen, så det gick bra. Inte för att jag skulle ha så mycket emot att bli strandad på Poda kanske men...

Poda är en riktig paradisö med massor av andra fina öar runt omkring så det är verkligen häftigt att titta på. Det fanns en liten bar där man kunde handla dricka och så låg det två sådana båtar som ni kan se på bild här nedan där de lagade mat som man kunde köpa. Vår lunch blev därför varsin thailändsk pannkaka med banan.
Annars blev det mest solande, slappande och en promenad runt ön.
Just det, vi fick även lite bröd av ett par japaner så att Jimmy kunde mata nemofiskarna som simmade runt fötterna. Superfina!

PS. Kolla in Mr. Baywatch på tredje bilden. Snart är han svart som sot. Och jag är inte alls avis... DS.

Railay beach

Publicerad 2012-12-21 15:01:53 i Allmänt,

Väderleksrapporten visade regn hela förmiddagen idag, men när vi vaknade imorse såg det ändå helt okej ut så vi chansade och hoppade på en båt till Railay beach där vi var fram till kl. 14 ungefär för då började det komma lite mörkare moln än de vita som var på förmiddagen.

Railay var jättefint, men som sagt så finns det inga solstolar eller parasoll alls här i Krabi och det är för att man vill bevara stränderna så mycket som möjligt. Tanken är väl god, men vad fasen solen tar ju så sjukt bra här så jag förstår inte hur man som blek turist ska klara sig utan parasoll. Dessutom så är det ju dunderskönt att ligga på en mjuk solsäng och läsa en bra bok och sippa på en god drink. Men fint är det ju utan massa sådant i vägen. Jag är så fascinerad av Thailands häftiga natur med alla höga och branta klippor och massa växlighet på. Himla vackert! Vi får se vad vi mer ska göra för utflykter medan vi är här. Det lär säkert bli lite besök på några fina öar skulle jag tro.

Framme i Ao Nang

Publicerad 2012-12-20 15:28:03 i

Ja nu är vi här i Ao Nang, Krabi. Minibussturen hit var ingen höjdare. Tur man inte har lätt för att bli åksjuk!

Vårt första intryck av den här delen av Thailand är inte helt hundra. Hotellrummet är jättefint, maten vi just käkade i hotellets restaurang var jättegod och själva staden är mysig. Dessutom känns det betydligt lugnare än Phuket, men alla har pratat så mycket om de fina stränderna och vi har varit på båda under dagen men är inte speciellt imponerade. Visst, omgivningen är jättevacker med massa öar och berg i närheten, men själva stränderna är smala med mycket snäckskal och småsten och inte alls så fin sand som vi är vana vid. Inte så badvänligt egentligen... Och inga solstolar eller parasoll! Jag kommer ju brännas sönder om jag ska sola här har jag en känsla av.
Men vi får väl se hur vi känner imorrn när vi har utforskat stället lite noggrannare.

Instagram moments

Publicerad 2012-12-20 02:20:35 i Allmänt,

Här kommer lite bilder som hamnat på instagram under veckan vi har varit här i Karon. Följ mig, niilssonsara (observera nilsson med två i).

1. Balkonghäng med god dryck efter en dag på stranden. 2. Nygjord pedikyr. 3. Måndagsbad i en av hotellets pooler. 4. Jag på Freedom beach. 5. Middag i min ensamhet. 6. Jimmy, jag och Håkan igårkväll på Håkans bar.

Nu lämnar vi snart Karon beach

Publicerad 2012-12-20 01:26:33 i Allmänt,

Idag är det dags att lämna Karon beach, Phuket, och åka vidare till Ao nang som ligger borta i Krabi-området. Vi hade ingen aning om att transport mellan resorterna ingick i resan så vi hade räknat med att ta taxi till Phuket town och sedan ta färjan över därifrån, men tydligen så ingick det så nu blir vi hämtade med minibuss kl. 9 och resan tar tre timmar. Det ska bli jättespännande att se hur det är borta i Krabi, men samtidigt känns det lite tråkigt att lämna Karon också. Blandade känslor helt enkelt.

Vad jag kommer att sakna: hotellområdet här på Phuket Orchid Resort & spa, så himla vackert. Vårt lunchställe på stranden som vi ätit lunch på varje dag sedan vi hittade det. Omeletterna på frukosten, killen som gör dem har vid det här laget börjat att känna igen oss eftersom vi kommer till honom varje morgon. Vattenmelon-shakarna på stranden, helt ljuvliga. Att få städat och nya strandhanddukar varje dag. Håkans bar, jättemysigt ställe. Gymmet, jag är redan träningssugen fast vi inte ens åkt härifrån än.

Vad jag inte kommer att sakna: Duschen, avskyr duschar som sitter fast i taket. Plinget från hissen som låter varje gång någon åker i den (vilket är ganska ofta!) och som hörs in på hotellrummet. Den fasansfullt hårda sängen, har sängansvarig på detta hotell inte hört talas om bäddmadrasser???

Här är ett par bilder som Jimmy tagit på hotellområdet.

Håkans bar

Publicerad 2012-12-19 16:06:25 i

Ikväll var vi på Håkans bar och åt middag för tredje gången på en vecka. Första gången var det mest gör skojs skull, men thaimaten var så himla god där så det blev att vi gick tillbaka. Sedan hade de även lite svenska rätter också, men vi provade aldrig dem. Däremot blev det en och annan smarrig glassdrink från drinkmenyn till efterrätt. Stort plus för trevlig personal också. Häromdagen var det en svensk kille som jobbade där som kom och pratade med oss och tipsade lite om Ao Nang dit vi ska imorrn och idag fixade en annan ett provisoriskt bord åt oss även fast det egentligen var fullt. Sådant gillar man ju.

På vår sista kväll här så tittade även självaste Håkan in i sin egen bar. Mycket trevlig och pratglad prick faktiskt.

Freedom beach

Publicerad 2012-12-19 12:06:14 i Allmänt,

Vår lilla utflykt igår gick som sagt till Freedom beach som inte alls ligger långt från Karon där vi bor. Jag tror faktiskt inte att det tog mer än 10 minuter att åka med longtailbåten... Men det var skönt att komma iväg lite och se något annat än stranden nedanför hotellet.

Freedom beach sägs vara en av de finare stränderna här på Phuket och det var verkligen vackert. Det ligger lite avskilt och man kan faktiskt bara ta sig dit med båt, så det var inte speciellt mycket folk. Det uppskattades eftersom det vissa dagar kan vara sjukt mycket folk på Karon beach. Tror snart att jag pratar flytande ryska för det är verkligen ryssar överallt här känns det som! Tyvärr är ryska inte det vackraste språk jag vet heller... Det låter så aggressivt.
I alla fall så kom vi rätt tidigt till Freedom beach och det var nästan folktomt då så vi passade på att fota lite och sedan blev det sol och bad för hela stranden. En mysig liten restaurang med utsikt över stranden fanns det också så vi fick i oss lite lunch som tur var.
Sedan framåt kl 15 så packade vi ihop och gick ner till vår båt för att åka hem. Jag fick nästan lite dåligt samvete när jag insåg att thaigrabbarna faktiskt väntade snält under de 6 timmar vi var där och sedan körde oss tillbaka. Jag hade kanske trott att de skulle åka iväg på annat så länge med tanke på att vi bestämde redan innan att vi skulle åka hem kl 15, men icke. En mysig dag hade vi i alla fall helt klart!

Utflykten

Publicerad 2012-12-18 16:37:00 i

Utflykten idag blev en båttur till Freedom beach och det var helt underbart. Väldigt fin strand och det var framförallt skönt att det inte var så mycket folk att trängas med. Vädret kunde heller inte ha varit bättre, sol hela dagen och bara lite tunna ljusa moln då och då. Vi fotade massor med systemkameran, men Jimmy halvsover för tillfället och jag vågar inte ge mig på att föra över bilderna till datorn själv så det får helt enkelt vänta till imorrn.

Men här är en bild på utsikten vi hade när vi käkade lunch. Inte så pjåkig.

Utflyktsdags!

Publicerad 2012-12-18 02:12:07 i Allmänt,

Denna morgon är vi uppe lite extra tidigt eftersom vi tänkte åka på en liten utflykt. Vi ska bara göra oss klara här och sedan ska vi knata ner till stranden och försöka haffa en longtailbåt och dra iväg. Måste smröja in mig och sådär först bara. Peppar, peppar så är jag faktiskt inte bränd någonstans just nu och så får det väldigt gärna fortsätta.

Vid poolen

Publicerad 2012-12-17 10:58:00 i Allmänt,

Här ligger vi och har det skönt vid poolen. 32 grader varmt och lätta moln har vi haft hela dagen idag. Himla underbart och jag längtar inte hem det minsta om jag ska vara helt ärlig. Men imorrn blir det nog en utflykt så att vi inte tröttnar på sol och bad.

Manikyr och pedikyr

Publicerad 2012-12-16 15:22:00 i Allmänt, Mode, skönhet & shopping,

Vädret höll i sig ända till kl 15 ungefär och sedan kom det en liten skur så då gick vi tillbaka till hotellet och duschade för att gå iväg och skämma bort oss lite. Vi hade tänkt gå till tjejerna här på hotellet, men de hade inte tid dörren en timme senare så vi valde att istället gå till ett litet spaliknande ställe på gatan alldeles här utanför. Det var både trevligare miljö att vara i och billigare så det blev helt perfekt.
Jimmy tog traditionell thaimassage och för mig blev det manikyr och pedikyr. Såhär fina och välskötta har mina fossingar aldrig varit kan jag ju säga! 400 baht kostade det att få både händer och fötter fina. Det blir ca 100 kr. Galet billigt.

Ätit middag har vi såklart också gjort, så det blev den dagliga promenaden in till centrum. Skönt med en liten kvällsprommis faktiskt.

Mot stranden!

Publicerad 2012-12-16 02:53:00 i Allmänt,

Frukosten är intagen och nu är det dags att bege sig mot stranden. Hoppas det fina vädret håller i sig.

Bränd

Publicerad 2012-12-15 10:49:47 i Allmänt,

Jag har verkligen haft en riktig toppendag idag. Ungefär hela dagen har spenderats på stranden med sol, bad, läsning och beachball med min fina. Vi käkade även en jättejättegod lunch på stranden. Kan vara den bästa thaimaten vi ätit hittills faktiskt. Som ni kanske ser så har jag också lyckats bränna mig litegrann på halsen. Klantigt! Tror det beror på att jag legat på handduken så att solkrämen gnuggats bort för det är lite fläckvis rött. Jag får smörja på lite extra after sun där och sedan vara extra noga med solkrämen under morgondagen!

Orchid gym

Publicerad 2012-12-15 03:12:27 i

När vi ändå har gratis gym så är det väl lika bra att utnyttja det. Bra start på dagen, även om det bara blev ett kort pass. Körde 20 min kondition och sedan lite biceps, axlar, triceps och mage. Ni kan ju tänka er själva hur bra hotellfrukosten smakade efteråt.

Nu blir det tandborstning och sedan stranden.

Regn

Publicerad 2012-12-14 12:26:47 i Allmänt,

Dagens strandplaner blev lite förskjutna då det började ösregna precis när vi skulle börja smörja in oss med solkräm och sådant. Men till skillnad från i Sverige där det kan regna konstant 3 dagar i sträck så regnar det ordentligt i ungefär 3 minuter här och sedan är det färdigt. Dessutom så är det så varmt i luften så det känns knappt att det regnar. 30 grader har vi idag. Hur skönt låter inte det?!!

Trots regnet på förmiddagen så gick vi ändå ner till stranden efter lunch och där blev det en strandpromenad, bad och en tupplur innan vi kilade tillbaka till hotellet och la oss vid poolen. Var sin drink i poolbaren hann vi också med faktiskt. Tummen upp för happy hour!

Red Onion

Publicerad 2012-12-14 03:45:00 i Allmänt,

Idag är det lite molnigt här i Karon, men det är nästan bara skönt, vi tänkte göra oss redo för stranden nu och sedan spendera dagen där.

Middagen igår blev på Red Onion inne i centrum. Stället var så poppis att det var kö in! Men gott var det.
Lite roligt också när vi gick på vägen dit och paret framför oss helt plötsligt vänder sig om och så är det Emelie i min klass och hennes pojkvän.

Första dagen

Publicerad 2012-12-13 10:58:00 i Allmänt,

Nu är klockan strax över 17 här och vi har gett upp solandet för idag. Vi tvärsomnade båda två i varsin solsäng nere vid poolen och hade ingen aning om hur länge vi sovit när vi vaknade. Nästan lite läskigt. Men jag sov ungefär en kvart på hela flygresan och nu har vi varit igång här hela dagen så det är väl inte så konstigt att man är lite trött...

Just nu är Jimmy nere och får massage, men jag kände att jag hellre ville spara det till en annan dag så jag har istället duschat och dränkt mig i after sun. Tydligen måste jag ha missat att smörja mig på en fläck på armen för jag tror banne mig att jag är lite röd. Attans! Hårbotten är såklart också bränd, trots att jag hade keps hela eftermiddagen. Det slår aldrig fel.

Här har ni mig på balkongen just nu och en liten bild på hur vårt rum ser ut. Älskar hur fint städerskorna bäddar på alla hotell här.

Framme i Thailand

Publicerad 2012-12-13 07:18:00 i Allmänt,

Nu är vi framme och resan gick bra. Lite turbulens mot slutet men annars var det ingen fara. Trött är man dock och vi har sovit vid poolen på förmiddagen (vi är 6 timmar före Sverige!) och nu efter lunch ska vi tillbaka ner en stund till. Vädret är dunderbra!

Vår resplan

Publicerad 2012-12-12 21:00:00 i Allmänt,

Om det inte har uppstått några större förseningar så borde vi ha kommit en bra bit på väg till Thailand vid det här laget. Jag sitter alltså på planet just nu och detta är ett tidsinställt inlägg (som ni kanske förstår). Faktiskt så är det första gången jag använder den funktionen så jag hoppas att det fungerar som det ska.

Det jag skulle komma till var i alla fall att vi bör ha lite drygt två timmar kvar till landning. En lite jobbig grej är att vi landar kl. 6.00 thailändsk tid, vilekt innebär att vi måste försöka hålla oss vakna heeela dagen om vi ska lyckas vända dygnet rätt. Lite surt att komma fram till hotellet så tidigt också eftersom vi säkert inte kommer att få komma in i rummet förrän mitt på dagen. Men jag har packat lite badkläder och sådant i handbagage så att vi kan hänga vid poolen tills dess i alla fall.

Vårt första stopp på resan är Karon beach på Phuket där vi kommer att spendera den första veckan, sedan rör vi oss bort till Ao Nang i Krabi-området den andra veckan och firar jul där innan vi åker tillbaka till Phuket ch spenderar sista veckan i Kamala beach där vi också kommer att fira nyår. Låter inte helt fel va?

Här är två bilder på hur det första hotellet vi ska bo på ser ut. Tycker det er riktigt lovande ut!

Hejdå Sverige!

Publicerad 2012-12-12 13:07:00 i Allmänt,

Nu har vi fått i oss lite pizza med mamma och pappa här på Arlanda och strax ska vi boarda planet. Jag tänker försöka blogga någon gång per dag medan jag är borta i alla fall så ni får hålla utkik. Hej så länge Sverige!

Dagen med stort D

Publicerad 2012-12-12 07:46:14 i Allmänt,

Jag är nu färdigduschad, frukosten är intagen OCH IDAG SKA VI ÅKA TILL THAILAND! När vi bokade var det 208 dagar till avresa och nu är det dags. Helt sjukt vad fort tiden går egentligen... Men men. Så fort jag får komma in i badrummet så ska jag packa det sista och sedan byta om. Tror jag är klar att åka sedan. Mamma och pappa skulle åka kl. 8 hemifrån sig och så tänkte vi försöka åka härifrån vid halv 9. Skönt att ha gott om tid så man slipper stressa så mycket.

Färdigpackad

Publicerad 2012-12-11 23:12:38 i Allmänt,

Nu är jag så gott som färdigpackad. Äntligen! Hoppas på att jag inte glömmer något nu bara... Fast å andra sidan, vad skulle man kunna glömma som inte går att köpa där? Kan inte komma på något alls faktiskt. Det viktigaste är väl solkräm för det måste man ju ha och det är ganska dyrt utomlands. I alla fall om man vill ha något märke som man känner igen och det vill jag. Känns dumt att chansa när det gäller sådant. Jag planerar inte att råka ut för samma ansiktsincident som förra året nämligen. Känslan att vakna av att man river upp ett sår på kinden och inte ha en aning om hur illa det är var ingen kul upplevelse. Så solkräm är något jag tänker överdosera så det bara skriker om det i år. Och en keps är nedpackad i väskan.

Multitasking

Publicerad 2012-12-11 20:41:00 i Allmänt, Mode, skönhet & shopping,

Hänger tvätt och färgar bryn samtidigt. Fransarna är redan klara och efter det här är jag i princip färdig med allt. Eventuellt måste jag välja bort lite kläder för det känns som att jag packat lite för mycket. Att det ska vara så svårt det där med att packa lagom...

Dags att packa

Publicerad 2012-12-11 15:11:45 i Allmänt,

Nu finns det inga ursäkter längre. Allt skolarbete är avklarat, julklappar till mamma och pappa är inslagna och överlämnade till lillebror i väntan på julaftonen och dagens träningspass är gjort. Det som återstår är att packa. Frågan är bara i vilken ände man ska börja...

I bilen

Publicerad 2012-12-11 13:20:00 i Allmänt, Träning & hälsa,

Jag sitter för tillfället i bilen och väntar medan Jimmy är inne på Hemköp och hämtar paket. Kan knappt hålla i telefonen eftersom armarna skakar så fruktansvärt. Bodypump är inte att leka med ska ni veta. Men kul är det!

Dan före dan

Publicerad 2012-12-11 09:48:30 i Allmänt,

Ja inte dagen före dopparedan då, men dagen innan vi åker ända bort till underbara Thailand! Gissa om det pirrar i kroppen just nu. Men det finns en hel del att göra idag. Bl.a. tvätta, packa, städa litegrann, lämna in tentor och fixa med julklappar som måste lämnas innan vi åker. Träna en sista gång innan resan hade också varit trevligt.
Men jag börjar med att göra den där kompletteringen på naturkunskapstentan. Jag ska ju bara lägga in lite referenser enligt APA-manualen, men det tar nog en stund med tanke på att jag inte har antecknat någonstans från vilken bok jag tagit vilken fakta. Det här kan bli kul...

Mys

Publicerad 2012-12-10 22:09:00 i

Medan tvättmaskinen gör sitt jobb inne i badrummet så relaxar vi lite i soffan med rött te, äppelbitar med jordnötssmör och tv. I morgon blir det fullt upp med allt som packas och fixas med.

Fixar och donar

Publicerad 2012-12-10 18:54:00 i

Det mycket som ska göras och tänkas på innan man reser bort. Nyss var jag ut till Maxi och handlade våtservetter, resorb, immodium och lite annat smått och gott som kan behövas.

Nu blir det att värma var sin matlåda från igår och kika på ett avsnitt "Tusenbröder" innan packningen fortsätter.

Lunchar med Fia

Publicerad 2012-12-10 13:44:00 i

Jag sitter på Tingsgården och har nyss ätit lunch med Sofia. Det blev en jättegod chévretoast och nu sitter vi mest och snackar skit. Mysigt värre!

Det börjar bli stressigt...

Publicerad 2012-12-10 11:20:47 i Allmänt,

Nu är det ynka 2 dagar kvar till avresa och jag börjar känna mig lite småstressad faktiskt. Mycket som ska hinnas med. Resväskan är i alla fall framplockad nu och jag har just gått igenom min låda med sommarklänningar och valt ut det jag tror att jag kommer vilja ha med mig. Ska fortsätta med det senare under dagen, men nu ska jag göra mig i ordning och möta upp Sofia för lite lunch. Vi kommer ju inte att träffas på nästan en månad sedan så vi måste passa på nu innan jag sticker utomlands.

Natti natti

Publicerad 2012-12-09 23:10:08 i Allmänt,

Det känns inte som att jag sovit på hundra år. Dödstrött är jag. Den här veckan har varit lite kaosartad om man säger så. Fullt upp med föreläsningar, tentaskrivande, kvällsjobb och sedan fick jag hoppa in och jobba öppning både lördag och söndag när jag egentligen skulle ha jobbat 13-18 och 15-18.
Dessutom så jobbade jag ju öppning förra helgen också som egentligen var min lediga helg. Med andra ord så har jag inte varit ledig en helg på två månader. Och det senaste jag gått upp sedan förra fredagen är kl 8. Det känns som att jag har all rätt att vara trött, så nu tänker jag hänga tvätt, borsta tänderna och krypa ner i sängen utan att ställa väckarklockan. Här ska det sovas ut!

Gym med hjärtat

Publicerad 2012-12-09 18:05:01 i Allmänt, Träning & hälsa,

Dagens gympass blev tillsammans med mitt hjärta. Så smidigt att kunna åka och träna ihop. Sedan när vi väl var där så körde vi lite olika muskelgrupper och så, men ändå kul att köra litegrann tillsammans. Till exempel så värmde vi upp tillsammans på var sin crosstrainer och sedan knallade Jimmy ner till gymdelen och började köra styrka medan jag körde klart min halvtimme kondition. Jag körde även lite bröst och rygg själv innan vi möttes upp igen och körde lite mer ryggövningar och triceps tillsammans.

Just nu återhämtar jag mig med kokosvatten från Paulúns och strax blir det dusch och sedan matlagning. Det står asiatisk lax och jasminris på kvällens meny.

Frusen tjej

Publicerad 2012-12-09 15:52:33 i Allmänt,

Åh, nu är min sista arbetsdag avklarad! Skönt som fasen faktiskt. Den började inget vidare dock. För det första hade säkringen gått i vår elstolpe så bilen såg ut som en iglo när jag skulle åka hemifrån vid halv 7 och det var bara att ställa sig och skrapa rutorna så gott det gick. Sedan kom jag till jobbet och då lyckades inte vakterna larma av så det slutade med att larmet gick och vi fick stå utanför och vänta i ca 20 minuter innan de fick av det. Jättekul när termometern visar -15 grader.
Jag gick runt och frös resten av dagen, men nu när jag är hemma så tror jag äntligen att jag håller på att tina upp. Känns inte så kul att behöva gå ut igen nu, men till gymmet ska jag! Säkringen är fixad så man får i alla fall åka i en varm bil dit.

Vilket klipp!

Publicerad 2012-12-08 21:08:44 i Allmänt, Film/musik/böcker,

Är det inte helt underbart när man gör ett riktigt bra köp? Till exempel det här som jag gjorde den första december och som kom i ett av paketen som jag hämtade ut igår. Det är dvd-boxen med alla 9 säsonger av "One Tree Hill" som jag har velat ha ända sedan den släpptes. Tyvärr är det ju rätt dyrt med samlingsboxar och den här låg på 1349 kr hos cdon. Men iband har man tur. Den var nämligen med i första luckan i deras julkalender och då var det hela 47% rabatt och kostade då 699 kr istället. Släng på en rabattkod på 20% så har du den kompletta boxen för dryga femhundringen. Så billig kommer den antagligen inte bli förrän om flera år, om ens då. Bra köp med andra ord!

Julbordet

Publicerad 2012-12-08 18:40:39 i Allmänt,

Gårkvällens nöje blev ju julbord med familjen. Efter mycket om och men så blev det på Eskilstuna golfklubb, har fått för mig att restaurangen heter Odlarkrogen men jag kan ha fått det helt om bakfoten? I alla fall så var det restaurangen som ligger i anslutning till golfklubben där. Både mamma och jag var lite skeptiska eftersom ingen av oss hört talas om någon som varit på julbord där och det kändes som ett ganska litet ställe att vara på. Jag har faktiskt ingen aning om ifall de överhuvudtaget har haft julbord tidigare. Kanske är första gången i år, vad vet jag.

Det var hur som helst jättebra och vi var nöjda allihopa. Mysig lokal, duktig trubadurkille som spelade och jättegod mat. Och framför allt så fanns det mycket mer att välja på än vad jag hade förväntat mig. Verkligen allt som hör julbordet till och lite mer. Super! Så det kan jag verkligen rekommendera! Dock har jag ingen aning om vad det kostade... Pappa betalade. ;)

Min outfit för kvällen blev julig och bra om ni frågar mig. Fick tillfälle att inviga mina röda klackar som jag tycker så mycket om.

Strul

Publicerad 2012-12-08 17:29:47 i Allmänt,

Blogg.se-appen har strejkat ända sedan igårkväll, så nu börjar jag blir irriterad. Hur svårt kan det vara att fixa den egentligen?? Det blir lite svårt att blogga när man inte är hemma och inte kan göra det via telefonen... Men nu är jag hemma igen i alla fall och får ta igen bloggtorkan under kvällen.

Idag blev det jobb 7-14 och sedan hämtade Jimmy mig och jag fick stressa ihjäl mig för att hinna trycka i mig en proteinbar, byta om och ta bilen för att hinna till bodyattackan kl. 15. Det är första och sista gången jag tagit bilen till Gympozz som ligger på andra sidan ån från vårt hus. Det tar väl ca 5 minuter att gå, men just idag var det så bråttom att varje sekund räknades.
Sorgligt nog så var det nog förresten mitt sista pass där på ett bra tag eftersom vi åker bort snart och mitt träningskort går ut vid årsskiftet. Gud vad jag kommer att sakna bodyattacken!

Det kallas effektivitet

Publicerad 2012-12-07 22:56:56 i Allmänt,

Vilken dag jag har haft! Kan knappt fatta själv hur mycket jag hunnit med. Först skriva en hel hemtenta på ca två timmar, sedan iväg till gymmet, hem och käka lunch, bygga ihop nya sängen på lite drygt en timme vilket var ett evigt kånkande med tunga och otympliga delar, iväg till Tuna Park för att shoppa ett par julklappar och lite saker på Kicks som jag behövde, vidare ner på stan för att växla pengar och lite andra ärenden, sedan ett stopp på Hemköp för att hämta ut ytterligare två paket, hem och fräscha till mig samt byta om och sist upp till Odlaren för att hämta familjen. Sedan har vi spenderat kvällen med att trycka i oss mat på julbord. Det är vad jag kallar effektivitet det!

Men nu är jag helt slut och ska jobba öppning så jag väl snart knoppa. I vår sprillans nya säng som jag just har bäddat. Ska bara hämta hem min man som är nere på stan med jobbet.

Bilder och mer info om julbordet kommer under morgondagen!

Hittade denna fina röda topp på H&M idag för 79.50 kr. Tyckte den passade utmärkt som julbordsklädsel ihop med svarta jeans och mina röda klackar!

Vår nya säng

Publicerad 2012-12-07 15:00:31 i Allmänt,

När vi beställde vår nya säng så beställde vi också hemkörning. Tyvärr så kom sängen igår och de hade inte tid att köra ut den, så Jimmy och hans morfar hämtade den medan jag var på gymmet och nu har vi kämpat i ungefär en timme med att bygga ihop den. Fy fan vad bra det blev! Jag älskar den redan fast jag inte ens har sovit i den. Så fin och så hög och så perfekt! Det ska verkligen bli spännande att gå och lägga sig ikväll.
Vi var dock tvungna att köpa nytt underlakan eftersom sängen är 180cm och alla våra lakan bara passar till 160, så det tvättas och tummlas för fullt just nu.

På gymmet

Publicerad 2012-12-07 11:45:00 i Allmänt, Träning & hälsa,

Hemtentan är klar så nu är jag på gymmet och ska bränna lite fett. 5 dagar tills man ligger på stranden i Karon nu. Bara att kämpa på med träningen! Idag blir det 40 minuter kondition och sedan biceps, triceps och mage. Musklerna och rutorna kommer inte av sig själva. Tyvärr.

Min första småbarnsbok

Publicerad 2012-12-07 09:27:00 i Allmänt, Utbildning,

Idag har jag en miljard saker att göra. Det känns så i alla fall. Värst är att jag nästan måste hinna med allt för jag kommer inte att hinna något i helgen eftersom jag jobbar. Jag får helt enkelt ta en sak i taget och se till att det går. Just nu håller jag på och skriver på den hemtenta jag har kvar. Man ska skriva en narratologisk analys av en bok från en barnlitteraturlista och inlämningen får vara på max 2 sidor. Så jag har därmed inhandlat min första barnbok. Hoppas den blir poppis hos mina framtida barn. Själv älskar jag illustrationerna i den. Så fula så att de blir gulliga!

Paket

Publicerad 2012-12-06 14:48:00 i Allmänt, Träning & hälsa,

Dagens träningspass blev ju då bodypump på Gympozz. Det gick riktigt bra tycker jag. De har tydligen inte gått över till det nya programmet än och det gör inte mig så mycket eftersom jag gillar det. Fast jag längtar redan till nästa bp-pass på Forever så att jag får in allt det nya så fort som möjligt. Hoppas på att hinna i alla fall ett pass till innan vi åker bort. Tur att vi har gym på två av hotellen för jag tror faktiskt inte att jag skulle klara tre hela veckor utan någon som helst träning... Nu kan man i alla fall kila ner en halvtimme eller något och köra lite crosstrainer eller springa på löpbandet.

Hur som helst så fick jag skjuts och hämtning till och från träningen och på hemvägen svängde vi förbi Hemköp och hämtade ut lite paket. Två till mig och två till Jimmy. Det måste ju vara rättvist! I mina var det studentlitteraturen som jag behöver för att skriva tentan i det ena och en julklapp i den andra.

Halvvägs

Publicerad 2012-12-06 11:31:00 i Allmänt,

Nu är jag i princip klar med den stora tentan. Yes! Det enda som är kvar är lite småfix, men det får bli senare för nu ska jag iväg på bodypump och köra järnet.

Ingen mer skola

Publicerad 2012-12-06 09:37:59 i Allmänt, Jobb, Utbildning,

Att vakna med huvudvärk är väl kanske inte det bästa jag vet... Men jag gick upp kl. 8 ändå och startade dagen med frukost framför ett par avsnitt av julkalendern. Det här med plugg är jag inte det minsta sugen på, men jag är däremot himla sugen på att få det överstökat för igår efter att jag smitit iväg från skolan fick jag ett sms från Jonna där det stod att föreläsningen på måndag förmiddag är inställd och det betyder att gårdagen var min sista skoldag i år! Hallelujah! När jag är färdig med de två hemtentorna som ska in den 13 december och 3 januari kan jag alltså ta jullov.

Så planen för dagen blir att börja med att göra klart det lilla jag har kvar av litteratursammanfattningen på den stora tentan och sedan hugga in på mina egna reflektioner som ska bli ungefär en sida. Efter det är det bara att göra lite finslipningar och åka och hämta ut två böcker som jag behöver för att skriva den lilla tentan som bara ska vara två sidor. Får se hur långt jag hinner idag. Jobbet ringde nyss så nu ska jag jobba ikväll så planen att hinna färdigt med allt skolarbete sprack nog, men pengar måste man ju ha.

Lång dag

Publicerad 2012-12-05 18:17:46 i Allmänt,

Det blev att gå en halvtimme tidigare från skolan idag för att hinna till jobbet där jag skulle börja kl. 16. Blir en lång dag för mig med andra ord. Bilfärden hit var ju också en upplevelse... Jäkla väder! Men vi kom hit i alla fall och här ska jag vara fram till stängning. Inte helt fel att jobba inomhus när det är snöstorm. Jag är inte så avis på alla Bring-kollegor som fick vara ute och slita idag. Stackars krakar!

En vecka kvar

Publicerad 2012-12-05 11:39:47 i Allmänt,

Ber till gudarna att det här hemska vädret ger sig till nästa onsdag. Jag läste nyss på Aftonbladets hemsida att det är stora förseningar på Arlanda eftersom de bara kan ha en bana öppen. Tack och lov att vi inte åker idag!

Snöstorm

Publicerad 2012-12-05 08:50:22 i Allmänt,

Är det inte svinkallt så är det tydligen snöstorm istället. Jag vet inte riktigt vad som är värst egentligen. Till skolan ska jag hur som helst, så det är väl inte mycket annat att göra än att ta på sig så mycket kläder som möjligt och trotsa stormen.

Taxfree

Publicerad 2012-12-04 20:26:00 i Allmänt,

Sitter och beställer lite grejer i taxfreen. Jag trodde att det var sista dagen i morgon men tydligen var det inte förrän på söndag... Jaja, skönt att få det gjort innan man glömmer.
Det blir en parfym till hemresan bl.a. och lite solkrämer, after sun och nötter till utresan.

Halvfärdig hemtenta

Publicerad 2012-12-04 18:29:41 i Allmänt,

Känslan när det går bra med hemtentan är rätt så underbar faktiskt. Jag satt ju en dryg timme på förmiddagen och kom igång lite och sedan har jag suttit ungefär tre timmar nu och jag är inne på fjärde sidan och den får vara max fem. Det enda som är kvar är inledning, ett litet stycke på litteratursammanfattningen och sedan ungefär en sida med egna reflektioner så jag tror inte att det ska ta så lång tid. Det här är ju den stora tentan, så det känns väldigt bra att det värsta av den är klart. Den andra tentan är en bokanalys på bara två sidor så om jag är riktigt effektiv så borde jag bli helt klar på torsdag.

Nu ska jag laga tacos medan hjärtat duschar!

Bodypump 84

Publicerad 2012-12-04 15:14:08 i Allmänt, Träning & hälsa,

Igår släppte Forever nya releasen av bodypump och de sa innan att den skulle vara lite innovativ och en hel del nya övningar som inte förekommit tidigare. Och nu har jag varit iväg och kört Bodypump 84 för första gången och jag kan nästan garantera att jag kommer att ha träningsvärk i morgon. Speciellt i biceps för där var det helt annorlunda mot hur det brukar vara då det var en övning med en liten underarmsvridning som verkligen sög musten ur muskeln. Aj! Lite andra nyheter var det också och jag tror faktiskt att jag kommer att gilla den här releasen när man väl kommer in i den och vågar maxa med vikter osv. Musiken var kanske bättre i förra programmet för det var mer nytt där medan det nu istället är en himla blandning av gammalt och nytt. Men som sagt så tror jag att jag kommer att gilla den.

Det blev tonfisksallad till lunch efteråt och nu har jag precis tagit en lååång och varm dusch. Hela jag är röd som en tomat nu, speciellt i ansiktet, för jag kom på att jag skulle skrubba hela kroppen med MD Formulations face and body scrub så att jag blir av med all torr hud. Vill ju ha en snygg bränna sedan i Thailandet. ;)

Bunkrar upp

Publicerad 2012-12-04 11:31:00 i Allmänt,

Jag lyckades ju slarva bort mitt hänglås till klädskåpet på gymmet efter ungefär fyra träningspass, men nu har jag bunkrat upp med ett tre-pack. Det borde jag väl klara mig ett tag på. Fattar fortfarande inte var jag kan ha lagt det gamla... Men strunt samma. Nu ska jag iväg och träna bodypump i alla fall.

Mysteriet på Greveholm

Publicerad 2012-12-04 09:37:00 i Allmänt,

Tisdag idag och jag har ingen skola, så det är bara att hugga in på de härliga hemtentorna. Ångesten bara växer och växer... Men tanken med dagen är att jag ska börja lite smått nu så att jag kommer igång, sedan tänkte jag träna kl 12 och efter lunch och dusch så blir det väl att skriva några timmar till. Jag har verkligen ingen lust alls, men det måste ju göras förr eller senare.

Min väckarklocka ringde 8 och då gick jag upp och gjorde i ordning vörtbröd med julskinka som jag köpte igår när jag var och handlade. Ett litet undantag från min vanliga grötfrukost. Är det juletider så är det. Passade samtidigt å att kika på de 3 första avsnitten av årets julkalender. Peppar, peppar så tycker jag det är ganska bra. Jag älskade "Mysteriet på Greveholm" när det gick när jag var liten och den här versionen påminner väldigt mycket om originalet. Det ena spöket är ju till och med samma! Kanske det andra också, men jag vet inte för den rösten kände jag inte igen...

Mini-julafton

Publicerad 2012-12-03 23:11:00 i Allmänt,

Nu har mamma och pappa åkt hem till sig och jag är rätt trött så jag ska väl snart ta och borsta mina tänder och gå och lägga mig. Men det har varit en trevlig kväll. Mamma och jag hjälptes åt att göra en riktigt bra tonfisksallad med massa goda tillbehör. Lite väl somrig mat kan man ju kanske tycka, fast det var gott ändå. Det blev lite över så jag har en riktigt lyxig matlåda som jag får mumsa på imorrn.

Det blev även en liten minijul eftersom de hade med sig lite klappar. Jag hade tittat ut en mysdress i velour på Twilfit som jag fick och så fick jag en stor väska att ha som handbagage. Lite roligt att jag hade varit inne på Accent idag och kollat på exakt den väskan. Tur att jag inte köpte den! Nu måste jag bara kolla upp så den inte är för stor för att passera som handbagage... Hur som helst så hade de även med sig ett kuvert med pengar till oss båda att gå ut och äta för eller göra någon utflykt när vi är borta. Alldeles för mycket alltihop, speciellt med tanke på att vi inte ens ska vara hemma, men väldigt snällt så det tackar vi för! :)

Kvällen avslutades med att prova årets glögg och äta pepparkakor. Mysigt med kvalitetstid med familjen, även om inte hela var med.

Ärenden

Publicerad 2012-12-03 17:05:50 i Allmänt,

Jag gjorde några ärenden på stan efter skolan, bl.a. köpte jag glögg till kvällen och två hårvaxburkar till Jimmy. Det känns som att det var ungefär två veckor sedan jag köpte senast men de burkarna är tydligen redan slut. Förstår inte hur det går till...

Jag har även hunnit med att handla inför veckan, städat lite och nu ska jag alldeles strax åka och hämtade hit mamma. Pappa kommer också sedan när han har slutat jobbet och så ska vi äta lite och sådär. Jimmy ska träna och lillebror är hos sin tjej i Skottland så det blir bara jag och päronen.

Den där naturkunskapstentan

Publicerad 2012-12-03 11:22:57 i Allmänt,

En person i klassen fick godkänt på naturkunskapstentan. En person av nästan fyrtio. EN! Och vad är det första man ser på kompletteringsinformationen som lagts ut? Jo att referenser ska hanteras enligt APA-manualen som vi alltid annars har använt på hemtentor, men som inte stod med i den här uppgiften och när vi till och med frågade läraren rakt ut så sa hon att vi inte skulle ha med det. Hur kan vi behöva göra om våra tentor pga hennes misstag??? Jävla idioter.

På lunchen sedan så ska vi ta reda på hur man gör för att överklaga. Jag måste hämta ut tentan också så jag vet exakt vad jag har fått nedslag på.

-15

Publicerad 2012-12-03 08:51:00 i Allmänt,

Och här gick man och trodde att det inte skulle bli någon ordentlig vinter... Men men, det är bara att pälsa på sig allt man har och promenera till skolan!

Första advent

Publicerad 2012-12-02 19:20:00 i Allmänt,

När jag kom hem från mitt arbetspass på 11 timmar, så var det första jag fick se när jag klev in genom dörren att hjärtat hade plockat fram adventsljusstakarna. Så himla mysigt! Jag vet inte varför riktigt, men jag tycker det blir så mycket mysigare med ljusstakarna än med vanliga fönsterlampor. Det är något med skenet de ger ifrån sig... Jag gillar speciellt våran som vi har i vardagsrumsfönstret som är lite finare och mer annorlunda än den vanliga tråkiga i köksfönstret. Sovrummet får ju en julstjärna, men tyvärr inte i år för vi ska ju ändå snart bort så det är kanske onödigt att överdriva pyntandet.

Förresten så är det bara 10 dagar tills vi åker nu. Resfebern börjar komma nu!

Dubbeljobb

Publicerad 2012-12-02 16:16:00 i Allmänt, Jobb,

Jobbar dubbelt idag, först kl. 7-14 och nu sitter jag här med matlåda, choklad, julmust och tidningar i väntan på att jobba 15-18. Det känns rätt okej just nu faktiskt, fast hela dagen försvinner ju... Men vilken härlig lön jag kommer att få sedan!

U

Publicerad 2012-12-01 22:36:35 i Allmänt, Utbildning,

Kul att ungefär hela min klass inklusive jag har fått betyget U på naturkunskapstentan i förra kursen. Tydligen verkar det vara för att de inte tycker att våra texter var "akademiskt korrekta" av vad jag hörde tidigare i veckan. Men om hur många som helst har skrivit på ungefär samma sätt borde man inte då granska hur man själv har skrivit uppgiftsinstruktionen? Jag kan ju tycka att det känns som att det är den det är fel på och då kan man väl för sjutton inte underkänna folk för att man som lärare har uttryckt sig fel eller ändrat sig i efterhand?? Ja, jag är lite förbannad.
Men nu ska jag sova för jag ska öppna på jobbet imorrn igen...

Nya täcken

Publicerad 2012-12-01 17:12:58 i Allmänt,

Det känns lite som att jag och sambon min har blivit stammisar på Sova. Idag var vi där för att köpa nya duntäcken som är lite tunnare än de vi har nu eftersom det sägs att man blir varm när man sover i Tempursängar. Detta är nämligen sista helgen på deras kampanj där man får ett täcke på köpet när man köper ett, så det var lika bra att passa på.

De vi valde är av märket Engmo och innehåller skandinaviskt dun. Jättemysiga var de! Engmo är dessutom kunglig hovleverantör så det kan nog inte bli så mycket bättre kvalité. Vi kommer alltså att sova som kungligheter i fortsättningen! ;)

Stängning och öppning

Publicerad 2012-12-01 06:38:00 i Allmänt, Jobb,

För lite drygt 8 timmar sedan släckte jag och bommade igen här på jobbet och nu är jag tillbaka igen för att öppna och jobba till kl 14. Trött är nog årets underdrift för att beskriva mig just nu, men jag ska kämpa på och förhoppningsvis blir det relativt mycket folk under dagen så jag håller mig vaken.