Nytt till vagnen

I egenskap av pollenallergiker så säger jag tack gode gud för regnet! Jag älskar vädret som varit, det är underbart på alla sätt och att kunna gå ut och gå i bara shorts och linne eller sitta ute till sent på kvällen utan att frysa har man ju längtat efter hela vintern. MEN, det har också medfört skyhöga pollenhalter och jag har mått som en påse skit. Lite regn ordnar förhoppningsvis upp det och vet ni vad? Det finns som bekant inget dåligt väder, bara dåliga kläder. 

Ser ni förresten vad som är nytt på vagnen? Organizern! Jag har spanat in den länge och till slut ledsnade mannen på tjatet. Den är perfekt för långpromenader om man vill ha med lätt packning utan att behöva släpa hela skötväskan. Vi har en SkipHop Duo Signature som rymmer allt man kan tänka sig och har hur många bra fack och förvaringsmöjligheter som helst, men ska man powerwalka är den lite i vägen. Eller också har jag älgben när jag går... Oavsett så slår jag inte i knäna i den här, så jag är mer än nöjd. Fin är den dessutom, extra bra blir det efter sommaren när vi byter tillbaka till den matchande grå suffletten.

Nu ska vi ut på promenad jag och Selmisen. Jag har nog sällan fått så mycket vardagsmotion som nu, och jag klagar defintivt inte!

Ett steg på vägen

Ny vecka, nya tag här! Igår gjordes anmälan till Tjejmilen och jag hoppas, hoppas att jag kommer att kunna springa loppet. Trots värmen i lördags när Å-loppet gick av stapeln så blev fruktansvärt avundsjuk, och jag vill verkligen börja springa nu. Helst igår. Planen är att hålla ut lite till, tills det gått 4 månader sedan förlossning och jag SKA hålla det. 7 juli är med andra ord ett datum med stort D i min kalender. Det innebär att jag har dryga månaden på mig att förbereda mig, så det är bara att jobba på. Måste väl här tillägga att jag slarvat duktigt med knip- och magaktivering senaste två veckorna (förlåt Carola), så nu är det skärpning och nya tag. Knipövningar 10 gånger om dagen (!) och övningar från Mammamage-appen 3 gånger om dagen. Nivå 1 som går ut på att hitta knipet är avklarad, så nu ska jag börja med nivå 2 som har en aning mer avancerade övningar. Jag har även beställt hem en bok som är inriktad på träning för nyblivna mammor och hoppas på att hitta inspiration på övningar att göra på gymmet. Och så mammaträningen som startar 13 juni förstås. Wish me luck!



Angående Tjejmilen förresten... Jag är fullt medveten om att den går redan i början av september, alltså inte ens 2 månader efter att jag hoppas börja så smått med löpningen, så jag ser det enbart som en rolig grej. Kan jag springa/jogga milen så blir jag självklart jätteglad, men känns det inte bra så kommer jag att gå eller blanda gång och jogg (gogga?). Ingen press på en viss tid, personbästa eller så, utan bara en rolig grej med familjen.😊

Mors dag

Mors dag idag, om nu någon missat det. Min första och jag är så tacksam. Tacksam för att det var just Selma som kom till oss och tacksam för att hon är frisk helt perfekt. Jag vet inte om jag skrev något om det under graviditeten, men jag var väldigt orolig att något skulle vara fel. Ultraljuden lugnade såklart lite, men rädslan fanns ändå där och det är väl egentligen helt naturligt. Jag tänkte hela tiden att "alla andra får ju friska barn, men förr eller senare går det ju fel och det är ju inte alls omöjligt att det händer mig". Mest rädd var jag nog för hur man själv skulle reagera och känna för bebisen om den inte varit frisk... Tänk att man börjar oroa sig redan innan bebisen ens är född. Nu gick ju allt tack och lov bra och jag är så glad för det. Vår underbara lilla tjej som utvecklas och växer för varje dag som går. Det ska bli så roligt att följa hennes förvandling till en alldeles egen individ. Spännande och läskigt på en och samma gång. Fina, fantastiska lilla barn!❤️