Utförsäljningsfynd till bebis
Butiken Babyproffsen här i stan upphör och det betyder utförsäljning för att tömma butiken och lagret. Fyndläge tänkte jag… Och ungefär alla andra mammalediga eller blivande mammor i stan.

Det var ungefär lika kaosigt lång och långsam kö som babykvällarna de brukade hålla innan pandemin. Dvs folk överallt, barnvagnar överallt och en kö som ringlade sig som en orm genom hela butiken i oroväckande långsam takt. Påminn mig att aldrig åka på en butiksutförsäljning igen. Snabbt in och snabbt ut, tänkte jag. Tre timmar senare var jag hemma, så tji fick jag. Om det var värt? Ja och nej. Jag lyckades knipa det sista exet av det jag var ute efter, vilket var ett Newborn set till barnstolen Stokke Tripp Trapp, och kunde även checka av muslinfiltar samt madrasskydd och lakan till bedside crib från inköpslistan. Ett par Mam-nappar för nyfödd slank med också. Allt till 30% rabatt, så absolut värt på Stokke-setet som kostade 999kr på ordinarie pris. 

Inte så mycket kvar på inköpslistan inför bebisens ankomst nu faktiskt. På klädlistan återstår strumpor och på pryllistan amningskudde, babygym och babynest. Annars är vi nog all set, bortsett från blöjor och apoteksgrejer som jag tänkte klicka hem lite närmare bf. 

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress