Gravidvecka 32
Jag fattar det inte ens själv, men nu är det faktiskt vecka 32 här. Det betyder en ynka arbetsdag kvar och 62 dagar till BF. 

Magen växer snabbt nu och det känns i både rygg och resten av kroppen. Långa dagar på jobbet har resulterat i en öm svank och jag märker av att jag inte längre är särskilt smidig. Det är egentligen inga problem när jag rör mig, men när jag till exempel ska krångla mig upp ur Selmas växasäng efter att hon somnat så känner jag mig som en strandad val. Dessutomfåe jag som ett tryck emellanåt som gör att jag nästan får svårt att andas. Minns från förra graviditeten att jag fick liknande när jag låg på rygg mot slutet. Som att allt täpps till och varken blod eller luft släpps fram dit det ska. Helt normalt, men ändå lite obehagligt. 
I veckan har vi nästa besök hos barnmorskan inbokat, så det ska bli spännande att se vad vägen säger då. Borde börja bli några kilo plus nu.

Bebisen: Vid det här laget är barnet ca 39 cm långt, och väger vid veckans början 1.79 kg och mot veckans slut 1.95 kg. Barnet sover till stor del, men när det är vaket så tränar det på att andas, röra sig samt öppna och stänga ögonen. Lungorna förbereder sig för den riktiga andningen.

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress