Stängdag på föris
Idag har Selmas förskola stängt för planering och utvärdering av verksamheten. Halleluja säger jag! Lyx att få ta en föräldradag mitt i veckan och bara hänga med henne.

Vi tog en alldeles lagom sovmorgon, åt mysfrukost med tända ljus och nyhetsmorgon (som jag saknar det sedan mammaledigheten tog slut!) och hängde i pyjamas halva förmiddagen. Efter det tog vi tag i dagen och gick till lekparken. Som den tjejen älskar lekparken. Sandlådan har varit en favorit länge, men nu står också rutschkanan högt på listan. Jag vet inte vad som hände när hon började förskolan, men plötsligt är hon så stor och så självständig. Släpper taget och går i väg, klättrar upp i rutschkanan helt själv bara man står bakom och sedan väntar hon snällt vid själva kanan så att man hinner dit och tar en hand när hon ska åka ner. Går hela vägen hem från lekparken dessutom. Fattar ingenting.

Just nu sover hon sin dagslur, så jag tar det lite piano i väntan på att hon ska vakna så att vi kan åka ner på stan och göra vårt först besök på Lilla stadsmuseet. Det gäller att ta vara på sådana här dagar!

(null)

Så stor, men också så liten. Till helgens kalas gjorde jag den allra första flätan i hennes hår. Det har blivit så långt och tjockt! Tack gode gud att hon inte ärvde min risbuske haha!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress