Yrvädret som vi älskar
Jag är av åsikten att alla åldrar och faser hos barn har sin charm. Spädbarn är såklart urmysiga, men ju äldre Selma blivit och ju mer hon utvecklats desto roligare har hon blivit att hänga med. Nu är hon verkligen ingen bebis längre, utan en liten minimänniska med egna tankar och viljor. Så starka viljor...

På förskolan är hon världens gladaste och charmigaste, säger de. Jag tror dem, för hon är en glad unge och har alltid varit. Sedan kommer vi hem och plötsligt är hon inte riktigt lika samarbetsvillig. Igår när jag hämtade så ville hon till exempel absolut inte in i bilen. Inte, inte, inte. Istället skulle det busas och springas runt (tur att det inte är trafik i rörelse utanför föris!) och självklart blir hon vrålförbannad när jag till slut får lyfta in henne i bilen. Det var utbrott ett, innan vi ens hunnit hem. Så ja, livet med en 1.5-åring? Aldrig en lugn stund skulle jag säga. Det är tur att hon är världens goaste ändå, och att man har de där gosiga bebisbilderna att se tillbaka på när hon beter sig som en tonåring i en väldigt liten kropp, haha!❤️

Någon som känner igen sig?

(null)

Anonym

Yes, hög igenkänningsfaktor på den, min Alicia 1,5 år vägrar också bilen ibland, gäller att ha mycket kul att avleda med för att hon ska vilja sätta sig:) håller med om att det är en väldigt rolig ålder.

Svar: Ja, man får verkligen vara påhittig ibland haha! :)
None None

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress