Vego-vecka
Det går bra med mina nyårsmål måste jag säga! Kanske är mål-grejen som gör det lite mer peppande än när det är löften. Oavsett så är det roligt när man lyckas med saker man gör för sig själv. Jag läser just nu årets sjätte bok (målet är en per månad), har bortsett från veckan vi var på Teneriffa tränat minst ett rörlighetspass i veckan (vilket var målet) och den här veckan har vi satsat järnet på vegetarisk mat (måletr att äta mer av det). Det är svårt att hitta bra vegetariska recept tycker jag, men så fick jag ett så bra tips om ICAs Vego-matkasse så vi beställde den för att få lite inspiration. 3 dagar för 4 personer, perfekt upplägg för att få matlåda till luncherna, och samtliga recept får toppbetyg. Vegopytten gick hem hos hela familjen (dock inte kikärtskrämen hos Selma, men jag förstår henne då vitlöksklyftan jag hackade i var av modell större... Hehe.), linsbolognesen var en bra vardagsrätt och zucchinipizzan höll vi på att komma till sjunde himlen när vi åt. Utan tvekan den godaste hemgjorda pizzan vi någonsin ätit. Grymma recept och rejäla portioner, så det är faktiskt den matkasse vi varit mest nöjda med av de vi testat. Planerar redan att beställa en till mars månad också, och det är inte omöjligt att det blir ett stående inslag varje månad framöver. 

(null)

Jannike Dahlquist

Fortsätt kämpa med nyårslöftet! Går bra med mitt ochså... Och det e så härligt!! 😍

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress