Att hitta motivationen
Ibland är allt man behöver för att hitta motivation en förändring. Tråkiga saker ledsnar man på och då är det nära till hands att ge upp. Lite så kände jag ju med löpningen nu efter många veckors nötande på löpbandet, och min lösning blev att styra om helt och försöka göra träningen rolig igen. Bästa beslutet jag kunde ha tagit. Mama fitness-klasserna på Actic har blivit storfavoriten, men även en rad andra gruppträningspass och så en dos egen styrketräning i gymmet har gjort att jag längtar till träningen igen. Så var det inte för ett par veckor sedan. Alla pass kan inte vara roliga, men min åsikt är att majoriteten måste vara det för att det ska hålla i längden. Om 80% är det och 20% görs på ren vilja så fungerar det i alla fall för mig. Summa summarum så är mitt bästa motivationstips  rätt och slätt att träna det som är roligt.

Som en bonus av att pausa löpningen har jag fått till mitt nyårsmål när det gäller rörlighetsträning, och även testat nya pass såsom Functional Toning och X Step. Dessutom så börjar löpsuget återkomma, halelujah!

(null)

Moa

Håller verkligen med! Har sysslat med tävlingsdans sen jag var 6 år (slutade för ett år sedan) där träningen lixom bakats in i det roliga, även om det också varit väldigt påfrestande! Nu kör jag mest gym, som du säger - kan bli något tråkigt ibland ;-)

Ps ... Har precis lagt upp en gala-vlogg i bloggen, du får gärna kika in! Trevlig helg fina :D

Svar: Kul att du kan relatera! :)
None None

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress