Oktoberplaner

Oktober är en mysig månad tycker jag. Hösten överlag faktiskt. Jag gillar den krispiga luften, naturens färgskifte, stickade tröjor och att tända fullt med ljus inomhus. Jag tänker maxa denna månad med så mycket utevistelse som det bara går att klämma in. Långa promenader, lekparksbesök, friska löprundor. Paniken över vinter och massa snö så att man knappt kan ta sig ut med barnvagnen börjar smyga sig på tyvärr, men det blir ett senare problem.


En del planer finns för oktober dessutom. Först ut var ett besök hos Sofie i Uppsala. Vilken cirkus när jag och Ellinor skulle ta oss an tågresan med 3 små barn och 2 tillhörande barnvagnar! Den stackaren som förväntat sig en lugn och skön resa fick tänka om när vi gjorde entré, i alla fall på vissa delar av resan. Vi kom åtminstone både dit och hem med hela klanen och hann med lunch och en snabb liten promenad i fina Uppsala.

Annars har vi saker som bl.a. att elektrikern ska komma och installera vårt spabad, förhoppningsvis en familjefotografering ute i allt det höstfina, det årliga marknadsbesöket, och eventuellt kanske UnderBARA barn-mässan i år igen att se fram emot. Jag tror det blir en bra månad, nu när vi återhämtat oss från förkylningsträsket. 
Note to self: Köp hem ingredienser för ingefärsshot. Kanske kan det hålla framtida förkylningar borta. Värt att testa.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress