Nästa träningsmål -barnvagnslöpning

Såhär när man som bäst kurerar sin förkylning så kan man ju passa på att finslipa träningsplanen framöver. Kanske inte den bästa tajmingen, men något att se fram emot i alla fall.

Jag har haft en liten paus från löpningen sedan Tjejmilen, men jag tänker att det är dags att ta tag i den biten igen. Det blir ofta så för mig när jag tränar inför något, jag blir "mätt" och behöver ett break innan jag kan komma tillbaka igen. I och med att vi äntligen köpte en löparvagn så är suget att komma igång stort och jag längtar efter att dyka in i ett träningsprogram. Mitt långsiktiga mål är två halvmarathon i vår, så jag kommer att köra igång med ett program för halvmarathondistansen ur Stora löparboken för kvinnor när det är 21 veckor kvar till första start. Det blir i november någon gång, så tills dess ska jag fokusera på att börja lite smått och träna rätt från start. Passa på att springa med vagnen innan det blir vinter helt enkelt. I den här (UNDERBARA) boken finns faktiskt ett 10-veckorsprogram för just barnvagnslöpning. Hur bra är inte det? Det kommer jag därför att köra fram tills att det är dags för 21-veckorsprogrammet.

Stora löparboken för kvinnor är ett mästerverk skrivet av Jessiva Almenäs och Lovisa Sandström. Så enkel att förstå och innehåller en massa tips och tricks för nybörjare såväl som duktig löpare. Träningsprogrammen är också väldigt lätta att förstå sig på. Ett hett tips till dig som vill bli bättre på att springa!

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress