Godaste dumlemuffinsen!

Dumle i muffins är en grym kombo tycker jag, och jag har testat många olika recept. Min kära man gör en väldigt god variant, men jag har aldrig riktigt fått till det efter det receptet och har därför hittat en egen favorit. Kladdigt chokladig muffin med daimgömma och ett tak av Noblesse. Hur gott låter det inte? Det fick bli en plåt idag inför morgondagens fika med Sofie, så nu ska det provsmakas framför tvn här!

Du behöver (för ca 12 muffins): 
100g smält smör
2 ägg
2.5 dl socker
2 dl vetemjöl
4 msk kakao
1/2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 nypa salt
Dumle
Noblesse

Såhär gör du:
1. Sätt ugnen på 200 grader och placera muffinsformar på en plåt.
2. Knäck äggen i en skål och blanda i alla torra ingredienser med en slev. Blanda sist i smöret.
3. Fördela smeten i formarna, fyll inte mer än till 2/3. Tryck ner en dumlekola i varje muffin och grädda mitt i ugnen i 8-10 minuter.
4. Ta ut plåten ur ugnen och lägg omedelbart på en Noblesse på toppen av varje muffin.

(null)




Phyllis%2520Andersson

Oh så goda de ser ut. De måste jag baka! :-)

Svar: De är jättegoda tycker jag! Hoppas du gillar dem också :)
None None

lillemmish - MODE

mums mums!

ha en underbar dag
kram

Svar: De ä verkligen mums!😍

Tack detsamma! Kram
None None

VICTORIA

ÅH vad gott!

Svar: Eller hur, farligt gott tyvärr🙊
None None

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress