Träningsflow
Det här med träning har så länge jag kan minnas varit en stor del av mitt liv. Innan jag blev gravid tränade jag ungefär 5-6 gånger i veckan, väldigt varierat och en härlig mix av löpning, gruppträning, styrketräning och stretch/yoga. Veckans dagar har aldrig riktigt räckt till för att jag ska hinna med allt jag skulle vilja, men jag har alltid varit noga med att få till vilodagar emellanåt. VIKTIGT! Bra sömn och vilodagar är A och O.
Den som hängde med här under graviditeten vet att jag tränade mycket genom hela graviditeten också, faktiskt så gjorde jag det sista gympasset dagen innan beräknad förlossning. Jag tackar mig själv för det såhär i efterhand, eftersom jag återhämtat mig så bra efteråt och faktiskt inte tappade så farligt mycket av varken kondition eller styrka. 

Just att få till träning har det väl gått lite upp och ner med sedan Selma föddes, av förståeliga själ. Jag har absolut tränat, men ett pass med mammaträningsgruppen eller på gymmet med bebis blir inte alltid vad man skulle kalla kvalitativ träning. All träning är bra träning och man ångrar aldrig ett pass, men det är inte alltid lätt. Men! Håll i er nu, för de senaste två veckorna har jag lyckats ta mig iväg själv kvällstid och därmed fått till fyra pass i veckan. Bra pass. Som i en handvändning är jag morgonpiggare, har mer energi, känner mig stark (och duktig!), är gladare och äter bättre. Håller tummarna för att detta träningsflow är här för att stanna för imorgon kör jag igång med halvmaraton-program, men mer om det imorgon när jag ska köra första passet.

Nu ska jag testa ett av Actics senaste gruppträningspass, Zone by Actic. Hoppas att detta babbel kanske bidrog till någon typ av liten motivationsboost och får åtminstone någon där ute att pallra sig iväg till gymmet trots vintermörkret!❤️

(null)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress