GOT
Någon som missat Game of Thrones? Ja, då har du verkligen missat något. Jag följer och har följt många serier, och det finns serier jag har sett om ett antal gånger. Ska jag sätta en enda på en piedestal så blir det dock GOT. Briljant. Fantastisk. Outstanding. Måste ses! Jag har precis i detta nu sett det allra sista avsnittet på den senaste säsongen, säsong 7, och tack gode gud för att det var ett dubbelavsnitt. Och fy f*n för att det nu är en lång, lång väntan på nästa säsong. Två år sägs det, därav att jag dragit ut på att se det här sista avsnittet. Jag ville ha en kväll för mig själv, utan några som helst störningsmoment och med en jätteskål med godis.

Varför serien är så bra? Det går knappt att svara på ens. Den bara har allt, och lite till. Den är så välgjord för det första, allt kan hända och ingen går säker, karaktärerna är galet bra, det finns en röd tråd och allt bara knyts ihop på ett så himla briljant sätt. Man vet också oftast att en serie är värd att se om det inte spottas ut 22 avsnitt i halvåret. Väntan är olidlig och frustrationen över för få avsnitt när säsongen väl kommer finns definitivt, men varje sekund av det är värt det. Det här med tradiga utfyllnadsavsnitt som egentligen inte ger ett dugg existerar inte. Det är bara helt enkelt bäst. Bäst, bäst, bäst. 

Hoppas alla har fattat grejen? Har du inte sett så börja nu. Jag är nästan lite avundsjuk isåfall.
(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress