Å-loppet 2017

Idag är det både Å-loppet och Pride här i Eskilstuna, så vi tog oss en sväng till stan. Vi hade bord bokat på uteserveringen på Phil's burger, precis vid 10km-markeringen för loppet. Vädret var ju hur grymt som helst för oss som satt under skuggan av ett parasoll, men lite synd tycker jag om löparna som svettades järnet i värmen. Lite väl varmt för ett kvartsmarathon, men extra skönt att komma i mål då såklart. Främst hejade vi på fina Sanna som var grym nog att ta sig runt hela varvet trots värmeböljan! Nästa år måste jag också vara med, två år på åskådarplats räcker för mig.😊


På tal om skugga förresten... Vi hade som sagt bokat bord på uteserveringen och bett om parasoll om möjligt, och fick då svaret att inga parasoll fanns. När vi sedan kom dit vid så fanns faktiskt två parasoll, men de gick enligt personalen inte att ha när det blåste. Inte så konstigt då parasollfötterna inte var fyllda. Medan vi åt började dock en gullig servitris att greja med dem och Jimmy och Tomas erbjöd sig att hjälpa till att dra fram dem och sprang sedan med vattenkannor för att fylla foten. Det blev toppen, för ärligt talat så var det inte skönt att sitta mitt i solgasset. De erbjöd sig sedan att hjälpa till med nästa parasoll så att några pensionärer ett par bord bort också skulle få skugga, men det visade sig vara trasigt. Kommentaren från en av kärringarna (ursäkta ordvalet, men hon var en riktig kärring) var då att "jaha, fast vi bad ju faktiskt om parasoll före dem där borta". Med en riktigt snorkig ton och sitt glas med vitt vin hårt i handen dessutom. Hon sa inget mer efter att ha fått svaret att vi hade bett om det redan kl 11... Allvarligt alltså. För det första så var det väl snällt att vi försökte lösa det åt dem, för det andra kom de dit långt efter oss och för det tredje så hade vi ett spädbarn och en 1.5-åring vid bordet. Men absolut, klart tanten ska ha ett parasoll när hon sitter och dricker sitt vin utan att lyfta ett finger. Grr.

Så, nu har jag fått gnälla av mig. Selmis och jag ska iväg på tjejkväll medan pappan gör stan osäker. Fin lördag på er!❤️

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress