Veckans fredagsbak

Ni har fattat grejen nu va? Fredagar är lika med bakning. Jag jobbar på att fylla en låda i frysen med bakverk, så att det finns att ta av åtminstone de första veckorna när bebis har anlänt. Inte så tokigt att få något nybakat till fredagsfikat heller faktiskt.


Dagens bak blev till att börja med en ny variant av dumlemuffins. Helt ärligt bland det godaste jag smakat, även om jag inte riktigt kunde hålla mig tills den svalnat så den var ordentligt kladdig. Receptet finns på Jennys matblogg, sök bara på dumlemuffins så dyker de upp. Chokladiga, dumle i mitten och toppade med Noblesse. Farligt gott!

Just nu står två plåtar kanelbullar i ugnen och gräddas, sedan tänkte jag nog se mig som färdig för idag på den fronten. Bakar (läs smakar) jag mer så kommer jag inte att orka någon tacos ikväll, så det får bli mer bakning en annan dag istället. Kanske ännu en omgång kanelbullar, halllongömmor och muffins med hallon och vit choklad. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress