Nya livet börjar nu

Det är dags att ta tag i mig själv nu när mini är bra igen. Jag har noll stress när det gäller att "komma i form" igen efter graviditeten och är faktiskt väldigt glad att jag valde att frysa mitt gymkort eftersom det känns som att jag kan ta det lugnt på allvar. Ingen brådska att komma dit och inget dåligt samvete över att betala för något som jag inte nyttjar. Däremot så har jag ätit riktigt kasst, knappt alls faktiskt, under den gångna veckan med allt som varit. Dygnsrytmen är även den helt upp och ner, så jag har lite att jobba på nu kan man säga.


Denna veckas uppdrag blir därför att:
- försöka vända dygnet någorlunda (det gick sådär idag, jag och Selma steg upp efter 11!)
- äta ordentligt och på någorlunda regelbundna tider, inte glömma bort mellanmål, samt försöka hålla sockerfällan borta. Fika är ok, men kanske inte varenda dag...
- promenera minst 60 minuter om dagen för frisk luft och motion
- knipa! Jag har varit sjukt dålig på att komma ihåg knipövningarna, skärpning!

Selma är född på en tisdag, så därför tänker jag att tisdagar är en bra dag för veckouppdatering. Imorgon blir det därför vägning och en utvärdering av vad som hänt under de fyra veckor som gått sedan förlossningen. Kvinnokroppen är definitivt magisk när det gäller återhämtning efter en sådan grej, det är det ingen tvekan om!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress