November

Då var november här och den börjar med en riktigt regnig och trist dag. Det gör mig inte så mycket, för det finns faktiskt lite att se fram emot denna första vintermånad. Om ett par veckor har vi en liten tripp till huvudstaden att längta till. Hotellnatt, 3D-ultraljud, shopping och musikal står på agendan för den helgen och det ska bli så himla skönt. Vi har valt att ta semester en fredag så att vi får långhelg och dessutom så har jag ett presentkort på Svenskt Tenn ligger sedan min födelsedag, så jag kan knappt bärga mig.

Något annat jag längtar efter är första advent, som ju infaller sista söndagen i november. Det blir vår första jul i vårt hus och jag ser så mycket fram emot att få pynta och mysa till det lite. Äsch, vem försöker jag lura? Det är adventsfikorna jag längtar efter. Har varit sugen på saffranskladdkaka i flera månader redan, men jag är emot att tjuvstarta så det får vänta till advent. En liten bekännelse är dock att det ligger en förpackning lussesemlor i kylen inför kvällen. Lussekatt + semla låter som en hit i mina öron, men jag återkommer om det.

1 november betyder också att det är prick fyra månader kvar till BF. 120 dagar. Om resten av graviditeten går lika snabbt som det gjort hittills så är hon snart här, vår lilla tjej. Heja!
Imorgon ska jag försöka få till en gravidstatus för nuvarande vecka.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress