Pollenchock och glass

Ursäkta tjatet, men herregud vad mycket pollen det är i luften just nu. Det tog liksom ny fart igår och jag stod i valet och kvalet att sjukskriva mig imorse då jag vaknade och knappt fick upp ögonen. Som förskollärare har man inte direkt lyxen att kunna komma undan från det heller, i och med att vi är utomhus stora delar av dagarna. Jag fick i alla fall tummen ur och ringde till VC, från och med ikväll går jag på receptbelagda mediciner istället. Håller tummarna för att det blir en aning bättre. Och jag kommer troligtvis att ångra detta sedan när hela sommaren regnar bort, men jag skulle faktiskt verkligen vilja ha lite regn nu.

Men nu till något roligare, nämligen glass. Jag är en sucker för jordnötssmör så Magnums nya med just den smaken var ett självklart vid glassboxen på Coop. Mums! En riktig hit enligt mig. Alltid roligt med nyheter när det gäller glass.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress