PT


När Actic hade öppet hus för ett tag sedan så satte jag upp mitt träningsmål på väggen. Att komma i bra löparform inför Stockholm Marathon i juni. I helgen blev jag kontaktad av en personlig tränare vars ena specialitet är just löpning, så idag körde jag ett PT-pass med honom efter jobbet. Det kändes som att jag ändå har rätt bra koll på vad jag ska fokusera på i min träning, men det var roligt att få det bekräftat samt att få en del tekniktips och nya övningar. 

Från och med nu kommer jag att köra det här nya styrkeprogrammet med fokus på främst ben, bål och rygg, vilket är de muskelgrupper som är viktigast för ett bra löpsteg och en bra hållning under längre löppass. En gång i veckan är tanken, varvat med löpning, rena benpass och rörlighetsträning. Kul med lite nytt!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress