Bugaboo Buffalo

I veckan levererades äntligen vår barnvagn! Jag var så ivrig när vi skulle montera den att jag var tvungen att hejdas för att inte börja grina. Som ett barn på julafton, ungefär. Att öppna kartongen var nog det bästa på länge, och jag är fortfarande fascinerad över hur vagn och alla tillbehör fick plats i den lilla kartongen. Den som packade hade packat förr, utan tvekan.


Allt vi beställt var med, och leveransen gick supersmidigt trots att paketet skickats ända från Holland. Vi valde att handla från holländska Babyplus och sparade därmed ett bra antal tusenlappar jämfört med om vi skulle ha köpt samma vagn och tillbehör här i Sverige. Riktigt bra rabatter alltså, och utöver det så erbjöds vi en gratis snack tray från Bugaboo på köpet och i paketet låg även en spelande liten nalle som de skickat med. Grym service och jag kan bara tala positivt om dem. Hett tips om man är ute efter en Bugaboo-vagn.

Vagnen då... Jag har velat ha just en Bugaboo så länge jag kan minnas, och är därför så himla glad att även mannen gillade den. Det slutgiltiga valet stod mellan Buffalo och Donkey, och det blev till slut Buffalon som är Bugaboos all terrain-stroller. För att dra skillnaderna kort så har Buffalo en något bredare liggdel, krokar på handtaget för möjlighet att lasta upp till 6 kg, skumgummidäck som aldrig behövs pumpas och en vridbar bumper. Donekyn kan göras om till syskonvagn med extra tillbehör, har i monoläge en praktisk sidokorg men saknar lastmöjlighet på handtaget, luftdäck som behövs pumpas emellanåt och en smalare liggdel eftersom man ska ha möjligheten att ha två bredvid varandra. Fördelar med båda såklart, men vi gillade Buffalon mest. Helt ärligt så tycker jag även att den är lite snyggare än Donkeyn, men det är ju en smaksak.

Nästa steg blev att välja tyg samt färg på chassit. Där landade vi i svart chassi och grå sufflett+topplock, men la till extra sufflett+topplock i off white som jag tänker blir svalt och fint till sommaren. Tillvalen vi beställde blev till slut en High Performance-åkpåse, myggnät, mugghållare, sittdyna till sittdelen och adaptrar för att klicka på babyskyddet på chassit.

Nu håller vi tummarna för att bebisen tycker lika bra om vagnen som vi gör, för jag rullar den gärna många mil!❤️

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress