22 km!

Mina längsta löprundor någonsin har varit de tre halvmarathon (21 km) som jag sprungit. Det var innan idag det, för idag har jag sprungit 22 kilometer. Lätt som en plätt faktiskt, hur knäppt det än låter. Tempot var lugnt och fint, så antagligen var det därför det kändes så himla bra. Försökte hålla mig runt 6min/km och eftersom jag visste att det skulle ta över två timmar så valde jag att ta med en liten flaska sportdryck för att kunna fylla på med energi under tiden. Att äta och dricka medan jag springer är min stora svaghet, jag blir alltid illamående, så det är bra att träna. 

De första 6 kilometerna sprang jag i Kronskogen och där körde jag på taktiken att gå i de brantaste uppförsbackarna (vilket jag även planerar att göra under Lidingöloppet, dela för att spara på låren och dels för att spara energi och flås). Resten av rundan blev en sväng i vårt bostadsområde och två varv i slagsta. Vid 12 km, 16 km och 20 km saktade jag ner till snabb gång för att dricka några klunkar sportdryck innan jag sprang vidare. Bra upplägg och förutom lite skoskav på ena hälen och ett par rätt så stumma lår så känner jag mig riktigt pigg och fräsch efteråt. Galet egentligen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress