Burn Cancer


Cancer är en vidrig sjukdom. När den stampar in i livet helt obarmhärtigt skuggar den våra lyckligaste stunder. Både för den som är sjuk och för anhöriga.
 
Ett nytt doftljus har flyttat in i vårt hem. Det är inte vilket doftljus som helst, utan ett ljus för en god sak. Jag fick nys om att Burn Cancer-ljusen skulle lanseras för ett par veckor sedan (via Instagram) och bestämde mig redan där och då för att jag måste ha ett. När jag sedan häromdagen fick reda på att de inte bara skulle säljas på nätet utan även i butiken Flash nere på stan så var det bara att cykla ner och köpa ett efter jobbet idag.
 
Det är Victorian som lanserat dessa ljus och det stödjer kampen mot cancer genom att 10% av försäljningspriset går till organisationen Ung Cancer. Ljusen säljs under oktober månad och finns i dofterna Forest rain (med noter av bergamot, hallon och rosor) samt Silver rain (med noter av cederträ, kanel och äppelblomster). Jag valde Forest rain.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress