Box

En gång för länge sedan... Körde jag ett Box-pass med min kära sambo. Det var på Gympozz och jag var tårögd under större delen av passet. Det här med att hålla mitsar mot någon som tränat kampsport stora delar av sitt liv var rent utsagt skitläskigt och jag orkade verkligen inte hålla emot slagen. Note to self: Aldrig mer.

Men igår hände det ändå. På mitt förslag till och med, och jag överlevde. Det var till och med roligt och jag kan glatt konstatera att jag är betydligt starkare och mer hårdhudad idag. Smärtfritt? Knappast. Blåmärkena på mina underarmar talar för sig själva. Å andra sidan så är även högerhandens knogar illblå, så jag måste ha slagit helt okej hårt tillbaka också. Tur då att jag planerat för intervaller på löpbandet idag, för armarna är liksom stela från axlarna och nedåt. No pain, no gain?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress