Tredje luckan

Jag ska erkänna att jag är sjukt dålig på att smörja mina fötter. Kanske blir jag tvungen att ändra på det nu, eftersom jag fick en liten flaska mintdoftande fotlotion i dagens kalenderlucka. För tredje året i rad faktiskt. Jag har faktiskt använt den så jag vet att den är bra och doftar gott, men jag har svårt att hitta tillfällen. Fötterna blir ju kladdiga och man kan ju inte tassa runt på golvet med krämiga fossingar, dels på grund av spåren och dels för risken att halka och slå ihjäl sig... Jag får försöka övertala mr J att smörja dem åt mig när jag tittar på tv eller något.

Annars då? Jag har åkt på årets tvåhundrade förkylning. På årets i särklass värsta vecka på jobbet. Bra timing, verkligen. Fler personal frånvarande än närvarande och antal vikarier i poolen är noll. Kul jul. Men vi har överlevt hittills och det är huvudsaken. På dagens agenda stod bakning med barnen inför nästa veckas luciafirande. Det blev lussekatter som såg ut som allt annat än just lussekatter. Tänk chocolate chip cookies, fast gula och med russin istället för chokladbitar. Alltså en utplattad degklump pepprad med russin. Himla mysig stund oavsett.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress