Dagens köp
På måndag fyller lillebrorsan år, så jag tog tag i det där med present nu på förmiddagen. Bröder, pappor och pojkvänner kan ju vara de personer som är allra svårast att hitta på någonting till... Men den här gången hade jag tur för han önskade sig faktiskt något, så då blev det betydligt enklare. Skönt!

När jag ändå var på Tuna Park så passade jag på att shoppa lite på Cervera för födelsedagspengarna jag fick av morfar och Marianne. Till och med i morgon får medlemmar 100 kr rabatt för varje 500 kr man handlar för, vilket jag inte ville missa. Det som fick följa med mig hem var två stycken klara skålar från Iittalas Kartio-serie, så nu har jag tre klara och två ljusblå som jag fick i födelsedagspresent. Perfekt när det vankas tacos bland annat!

Sedan kunde jag inte låta bli att köpa ytterligare två koppar i Rörstrands Ostindia Floris-serie. De är ju så fina! Kan vara kul att ha fyra stycken om man får gäster och så får jag önska mig fler senare. Min tanke är att komplettera med de lite större te-kopparna och även några koppar från den vanliga Ostindia-serien också. Jag tror att det kan bli jättefint med en blandning av de två.
Iittala Kartio skål 39 cl.
 

Rörstrand Ostindia Floris mugg 30 cl.
Rörstrand Ostindia mugg 30 cl.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress