Träningstips! - Effektiv ryggövning
Träning med mamma på förmiddagen och med Jimmy på kvällen. Trodde inte jag skulle orka det andra passet, men det gick bra. Vi körde mycket parövningar och det var kul, bl.a. så blev det jägarvila rygg mot rygg med boll som man skickar till varandra för att få in magen utöver benträningen som det annars blir, plankan med handklapp (döjobbigt) och roddar där den ena står i plankan och den andra mellan förstnämndes fötter och ror med dennes ben. Sedan blev det även en magmaskin, dips på bräda och sist övningen som ni ser på bilderna nedan. Den är en av mina favoriter när det gäller ryggen just därför att den är så jädra effektiv och för att det inte finns så många andra bra alternativ för ländryggen. Om det inte framgår av bilden så är det rygglyft jag menar. Fungerar precis lika bra att göra liggandes på magen på golvet med händerna vid tinningarna, men fördelen med den här ställningen är att möjligheten att lägga till en extra viktplatta för extra tyngd finns. Den brännande och domnande känslan i nedre delen av ryggen är underbar!

Lägg märke till att jag ser jätteglad ut medan Jimmys min signalerar att han planerar att mörda mig i sömnen. Hehe...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress