Eko-frukost

Vissa produkter har jag alltid valt att handla det ekologiska alternativet. Bananer och mjölk till exempel. Visste du att ekologisk mjölk innehåller 62% mer av omega-3-fett (som sänker blodtrycket och verkar mildrande på inflammationer) jämfört med vanlig mjölk? Det känns alltså inte bara bättre att välja eko, det är nyttigare också. 
Det jag skulle komma till var att jag håller på att byta ut det mesta som går mot ekologiska alternativ. Frukosten har jag lyckats rätt bra med tycker jag. Ekologiska Finn Crisp med ekologiskt Bregott och ekologiska tvättade ägg samt naturell ekologisk lättyoghurt med ekologiska torkade aprikoser, ekologisk müsli och ekologiska kokoschips. Det enda som inte är eko är kaviaren, men till mitt försvar så fanns det ingen sådan att köpa tyvärr...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress