Skit-tenta...
För er som aldrig har varit med om det så kan jag avslöja att känslan när man kliver ut ur en tentasal två timmar före sluttiden och är 100 % säker på man inte ens är i närheten av att bli godkänd inte är så himla kul. Sur och bitter är jag. Jag hade pluggat och verkligen präntat in alla viktiga begrepp och det är det som känns så himla tråkigt. Att man ska bli underkänd på grund av att lärarna är dåliga på att formulera sig och att betygssättningen är helt åt helvete. Allvarligt talat, hur kan det fungera så att man måste ha 13 av 15 G-poäng för att bli godkänd och för VG måste man ha 13-15 G-poäng plus 4-7 VG-poäng. Om jag har 7 VG-poäng och 12 G-poäng blir jag alltså underkänd även fast jag har klarat alla de "svåra" uppgifterna. Var finns logiken i det? 

Jag ska ge mig ut på en löprunda innan jag bryter ihop totalt här.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress