Pippi på iittala
Det krävdes en påse i modell större för mina inköp på Cervera. Planen var att utnyttja rabattkupongen jag fått på en ljuslykta från iittala, närmare bestämt en klar Kastehelmi (som matchar assietterna jag börjat samla på). Sedan har jag förälskat mig i Essence-vinglasen som också är från iittala, och från och med den 25/11 är det kampanj på rödvinsglasen så jag tänkte köpa dem då. Tydligen hade dock butiken här i stan tjuvstartat omedvetet, så de följde med hem nu istället.

Dumt att shoppa en massa när det bara är en månad kvar till jul? Svar ja, fast saken är den att ljuslyktan vill jag gärna ha fler av (både klara och i andra färger) och rödvinsglasen var ett 4-pack och sådana har man ju också gärna ett antal av, så om tomten skulle ha ordnat det redan så gör det ingenting. Tvärtom!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress