Hur mycket otur kan man ha på en och samma dag?
Det är inte min och Jimmys dag i dag. Först fick Jimmy ett paket med två t-shirtar varav den ena var märkt med fel storlek, sedan brände jag mina proteinmuffins så att de istället för att bli krämiga och goda blev snustorra och stenhårda och fick åka direkt i sopen utan att passera gå. 

Men droppen kom när jag just varit och storhandlat, packat in alla varor, stängt kylskåpsdörren och börjat plocka in disk i diskmaskinen och det plötsligt hörs ett högt brak följt av några dunsar från kylskåpet. Jag var övertygad om att en hylla hade släppt och allt hade rasat och när jag öppnar dörren fräser det precis som när man häller upp läsk lite för snabbt så jag tänkte att det säkert var colan som farit ner. Men icke. Inte någonting alls syntes det. Timmarna därefter steg temperaturen i både kylen och frysen sakta men säkert och vi upptäckte det en kvart efter att Electroluxe-butiken stängt.

Istället för crossfit har vi därför pysslat med att först åka med alla frysvaror till Jimmys mormor och morfar, sedan hem och ladda bilen med kylvaror och åka upp till mamma och pappa för att lämna dem i deras extrakyl och hämta en eldriven kylbox till våra frukostgrejer.

Inte den bästa starten på veckan om vi säger så...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress