Nya Xfit
Den här veckan kom det ett nytt crossfit-pass och det har jag just provat. Grymt! Det här programmet är tydligen det första där man paras ihop med en annan person för att pusha varandra och dra nytta av varandras styrka, och det konceptet gillade jag verkligen. Några exempel på övningar vi körde var utfall, plankan där man körde high five med partnern, jägarvila där man stod rygg mot rygg och skickade en boll till varandra, höga knän där den ena höll upp mitsar åt den andra och flera andra riktigt tuffa övningar. Galet jobbigt och det underlättade ju inte direkt att jag hade kört 30 minuter crosstrainer precis innan och sedan dessutom blev tillfrågad att hjälpa instruktören att demonstrera övningarna eftersom ingen hade provat det nya programmet innan och hon behövde någon att visa på, så det blev ett extra varv för min del. 
Nu blir det blodpudding med keso och lågkalori-lingonsylt. Tror energidepåerna behöver en rejäl påfyllning efter dagens träning.

Fick ju förresten min första stämpel i min loggbok idag. Ett bra sätt att hålla koll på hur mycket man tränar.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress