Pluggar matte

Jag har inga ursäkter längre. Jag måste plugga. Och det är precis vad jag har gjort de senaste timmarna. På torsdag eftermiddag har jag nämligen min första salstenta där det är closed books som gäller, alltså får man inte ha några böcker med sig som vi i vanliga fall får när det är open books-tenta.
Ämnet är matte så om någon är snäll och skjuter mig nu direkt så vore jag den personen evigt tacksam. Efter att ha pinat mig igenom matte A-D på gymnasiet så trodde jag verkligen att jag var färdig med matematik, men icke. Just nu håller jag på att plugga in alla metoder och räknesätt som egyptierna, romarna, maya- och inkaindianerna och indierna använde sig av för tusentals år sedan.
Tanken om när tusan jag ska ha användning av dessa kunskaper har slagit mig ett antal gånger, tro mig.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress