Planerar en aktivitet
Tog mig en liten sovmorgon för det kändes som att jag förtjänade det eftersom jag gick upp 6 igår för att träna, vara i skolan hela dagen, sjunga i kör två timmar på kvällen och sedan stanna uppe och hålla Jimmy som jobbade kväll sällskap till strax efter midnatt. Lite frukost på det och så har jag även tagit rätt på disk och dragit igång en tvättmaskin, så nu börjar jag få slut på anledningar att skjuta upp plugget...
 
Det jag ska göra idag är att skriva en didaktisk planering av en aktivitet som jag valt utifrån lekobservationen jag gjorde i måndags när jag var på min fältskola. Småttingarna där var väldigt intresserade av vatten och höll helst till vid handfaten där de kunde plaska och leka, så jag tänker planera en aktivitet med vatten. Ett första utkast ska vara klart för kamratgranskning kl 12 på fredag, så jag har hela dagen idag, förmiddagen i morgon och förmiddagen på fredag på mig att blir klar och eftersom den slutliga versionen som ska in till lärarna inte ska vara klar förrän om två veckor så är det ju inte alltför seriöst med det här första utkastet. Jag har dock lite svårt att bestämma mig för om det är en rolig uppgift eller en riktigt svår en... Vi får se när jag kommer i gång, nu kör vi!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress