Nöjd med dagens pass

Det gick så himla bra med intervallerna idag! Upplägget blev detsamma som förra veckan, dvs först 10 minuter powerwalk som uppvärmning, sedan 40 minuter intervaller där jag varvade mellan 2 minuter jogg som "vila" och 1 minut spurt, och sedan powerwalk som nedvarvning och allra sist stretch. Valde även Fat burner-workout vilket gör att maskinen själv ändrar lutningen. Skillnaden var att sist körde jag joggingen på hastighet 8,5 och spurten på 10,5, men idag ville jag öka så det blev 10,0 och 12,0 istället.


När det var 10 minuter kvar skulle jag ju börja powerwalka, men kände att jag hade lite ork kvar så det blev 5 minuter extra istället. Mycket nöjd över min prestation! Fast gud så jobbigt. Det kommer alltid ett ögonblick efter ungefär en kvart när jag verkligen tror att jag antingen ska kräkas eller svimma och det är då det gäller att fokusera på viljan, andningen och benen. Bara tänk på att sätta det ena benet framför det andra så är allt möjligt.

Totalt resulterade dagens pass i en himla massa svett, 9,3 sprungna kilometer och ungefär 530 brända kalorier. En semla innehåller ca 500 kalorier, så nu är jag av med den.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress