Gråter en skvätt...
...till filmen "The Impossible" med Naomi Watts och Ewan McGregor. Det är en sann historia om en familj bestående av en mamma, en pappa och tre söner som åker på semster till Khao Lak i Thailand på julafton år 2004. Det säger väl allt egentligen kan jag tänka mig. Makalöst välgjord och gripande historia. Jag grät som sagt en hel del, men jag rekommenderar den verkligen till alla ändå för det var som sagt en väldigt, väldigt bra film. Jag fick en helt annan bild av tsunamin och man kunde verkligen leva sig in i familjens öde när de splittrades och sedan gjorde allt för att överleva och hitta varandra. Svårt att föreställa sig känslan när vågen kom in mot land och förtvivlan hos alla de som aldrig hittade sina nära och kära. 
 
Det här var nog både den hemskaste och den bästa filmen jag sett på bra länge. Se den!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress