Ego
Jag såg ju då filmen "Ego" med tjejerna på Heron City igår kväll. Tanken var att gå här i stan från början, men självklart visades den alla dagar utom torsdag så det var bara att åka upp till huvudstaden istället. Lite kul med en utflykt på samma gång så det blev bra ändå.

Filmen kan jag varmt rekommendera. Riktigt bra och speciellt för att vara en svensk film. Jag brukar ofta irritera mig på det tillgjorda skådespeleriet i svenska filmer, men här var det riktigt bra faktiskt. 
Den handlar om en innekille i Stockholm som siktar på att bli sångare, men precis i samma veva som han ska bli signad av ett skivbolag slår han i pannan i en skylt på väg ut på krogen och ramlar och slår bakhuvudet i backen. Han blir blind, hans drömmar krossas, han får en helt vanlig tjej som assistent och tillsammans jobbar de vidare på hans musik och kommer verkligen överrens ända tills han genomgår en operation för att få synen tillbaka och inser att Mia inte alls ser ut som de bimbos han vanligtvis faller för. 

Som sagt en väldigt bra film och den kommer helt klart hamna på min filmhylla när den släpps!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress