Xtremefit dag 1
Jag överlevde första passet av Xtremefit bootcamp. Med totalt bortdomnade lår, ömma axlar och lätt illamående visserligen, men det kunde ju varit värre. Jag känner redan nu att det här säkerligen inte kommer att bli min sista omgång av detta koncept. Gud så kul det verkar!

Instruktören har bakgrund inom militären och hon verkar kunnig inom det mesta som har med träning och hälsa att göra. Vi är bara 10 deltagare i morgongruppen och det tycker jag är ganska skönt. Kvällsgruppen var tydligen överfull, så det är visst inte så många som är morgonpigga...

Första passet då, fystest. Löpning 2 km, armhävningar på tå, situps, upphopp, rygglyft, plankan och jägarvila. Löpningen, plankan och jägarvilan klockades och övriga fick man själv räkna hur många man orkade och anteckna allt på ett papper som kommer att sparas till sista passet som är om 6 veckor. Då kommer vi nämligen att köra exakt samma fystest och se om vi förbättrat oss. Jag är rätt nöjd med de flesta av dagens resultat. Jag var snabbaste tjej på löpningen, orkade flest rygglyft av alla och tillsammans med en annan tjej klarade jag maxtiden på jägarvilan. Armhävningarna gick också okej, liksom upphopp och plankan. Det jag är absolut sämst på är situps. Vanliga crunches fixar jag, men just när man ska hela vägen upp och toucha knäna är jag kass. Hoppas verkligen på förbättring på den fronten.

Förutom fystesterna hann vi gå igenom uppvärmningen som vi kommer att köra varje pass och den bestod av samma övningar som fystestet fast i mindre doser och varvat med löpning.


Viktigt att fylla på energireserverna efter ett hårt träningspass! Vatten, proteinshake och två Finn crisp med mosad avokado och en gnutta örtsalt ger både vätska, protein, kolhydrater och fett. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress