Het köttfärssås

Det råder brist på matlådor i vår lilla frys, och eftersom jag ska jobba extra två kvällar den här veckan så bestämde jag mig för att lösa det problemet. I och med att jag kör bootcamp nu i 6 veckor så har jag bestämt mig för att skärpa mig ordentligt och verkligen satsa på det här nu. Därför blir det betydligt nyttigare mat framöver, minimalt med godsaker (med undantag för en fridag när jag får äta vad jag vill) och ingen alkohol. Jag planerar med andra ord att bli Xtremefit!

Nyttiga matlådor är ju inte helt enkelt, men jag tror jag lyckades rätt bra. Fullkornsspagetti och het köttfärssås bestående av bl.a. köttfärs (surprise!), lök, vitlök, rivna morötter, cayennepeppar, chilipulver, fettsnål matlagningsgrädde och en näve cashewnötter. Dödligt gott och lite extra kryddigt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress