7 dagar räcker inte
Föreläsningen igår var rätt så seg, så jag satt och försökte pussla ihop ett fungerande träningschema för mig själv de närmaste två månaderna och jag insåg ganska snabbt att jag har ett problem. Det jag verkligen skulle vilja hinna med varje vecka är:
1 crossfit-pass
2 bodypump-pass
1 intervallträning
1 distanslöpning (5 eller 10 km, förslagsvis varannan vecka)
1-2 pass i Milon (kombinerat med kompletterande styrkeövningar)
Utöver det skulle jag väl behöva minst en men helst två vilodagar per vecka och till och med jag som är kass på matte inser ju att det aldrig någonsin kommer att gå ihop. Veckans dagar räcker helt enkelt inte riktigt till...

Antingen får jag lösa det med att skära ner och fundera ut vad jag vill prioritera eller också får jag anta Jimmys förslag och strunta i veckodagar och köra på en längre period istället. 
Just den här veckan väljer jag i alla fall att prioritera och därför tänker jag idag välja bort bodypumpen som jag tänkt gå på och istället springa 5 km på löpbandet. Det känns tråkigt att behöva välja bort styrketräning för jag vill inte tappa de resultat jag uppnått, men samtidigt känns konditionen viktigast nu när det bara är lite drygt två månader till Å-varvet.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress