Punktering
En riktig skitdag på jobbet kan man väl säga att det var. Jag kom dit och fick veta att jag skulle köra en bilrunda ut mot Malmköpingshållet. Lantrunda kan man verkligen kalla det för det var bara små grusvägar med åkrar så långt ögat nådde och oftast flera kilometer mellan varje brevlåda.
Innan jag åkte ut fick jag en liten kurs i hur gpsen fungerar så sedan skulle den leda mig runt och guida mig till alla stopp. Allt började superbra och flöt på, men sedan virrade gpsen bort både sig och mig totalt så det slutade med att jag bokstavligen körde i cirklar och till slut kom in på en liten jädra väg mitt i skogen där det var ett rent helvete att hitta någonstans att vända för att köra tillbaka. Lite smått irriterande och framförallt slöseri med tid. Det bästa med landet är dock att folk är så snälla och blir så glada när posten kommer och jag hade tur för det var en gubbe som guidade mig så jag kom på rätt spår igen. Tydligen fungerade inte gpser därute. Typiskt.

Sedan gick det iallafall bra igen, tills jag kom ut på stora asfaltsvägen igen och började undra vad tusan det var som lät så konstigt... Men det hördes inte så mycket när jag vevade upp rutan så jag körde vidare in på nästa grusväg och en stund senare hittade jag en tjusig punktering på vänster backdäck. Skratta eller gråta? Gissa om jag blev lycklig när det kom en bonde vandrande med en verktygslåda i handen! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress