Höst
Dagens föreläsning var allt annat än kul. För det första så tyckte jag knappt att det handlade ett dugg om det vi skulle ha läst innan, och för det andra så är läraren lite speciell. Han pratar tyst och med entonig röst, så man tappar intresset direkt och börjar tänka på andra saker istället för det man borde koncentrera sig på. Efter över en timmes prat fick vi en gruppuppgift som ingen egentligen förstod vad det var för mening med. Ganska värdelös eftermiddag för att sammanfatta det hela.

När vi äntligen fick komma därifrån så svängde jag in på stan en sväng och fick mer eller mindre en chock när jag märkte att de plockat fram tjocka vinterjackor, mössor, halsdukar och allt sådant tråk som man helst inte vill se just nu. Vad hände med sommaren? Till och med Slagsta Glass har stängt nu, så nu är det verkligen över på riktigt.
Något jag dock gillar med hösten är att man ser massa mysiga stickade tröjor i affärerna och dem gillar jag. För att inte tala om skorna! Hittade minst tre par som jag skulle vilja köpa. Ska eventuellt ner en stund imorrn med mamma för att kolla ut saker att önska mig i födelsedagspresent, eftersom jag fyller om fem dagar. Kan ju hända att jag köper skor också när vi ändå är där. ;)

Bild från sittningen i fredags.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress