Framsteg
Skriver för fullt på min hemtenta. Uppgiften heter "Från daghem till förskola" och mitt jobb är alltså att skriva en uppsats om utvecklingen som skett sedan ungefär mitten av 1900-talet fram till nu. Det låter ganska enkelt men det var sjukt mycket svårare än jag hade trott. För det första så har jag ju massor av böcker att ta information från, men det står ungefär samma i alla så det är inte helt lätt att komma ihåg var man läst något. För det andra så är det lite svårt med upplägget, just nu tar jag en bok i taget och skriver allt jag vill ha med från den och sedan tar jag nästa bok osv osv. Sedan får jag väl skriva ut allt och försöka foga ihop det så allt hamnar i rätt ordning när jag är färdig...

Det har iallafall lossnat lite nu och jag har lyckats skriva ihop strax över 600 ord, vilket betyder att jag behöver 1200-1900 till innan jag är färdig. Tänkte hålla på ungefär en timme till och sedan försöka göra klart resten imorrn. Kämpa, kämpa, kämpa! :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress