Ikeabesök nr 3
Det är konstigt att även om man blir äldre och äldre så är det fortfarande lika jäkla läskigt med sprutor. Förstår inte för det är ju över på några sekunder så det är ju ingen fara egentligen. Trots rädslan så lyckades jag äntligen samla tillräckligt med mod för att åka till vaccinationsbyrån och ta min första Twinrix-spruta idag, så nu är det problemet ur världen. Om man bortser från att jag ska tillbaka för att ta en till om en månad då... Lite osäker på hur stor risk det är att man blir sjuk utan vaccinet när man åker bort, men det är väl säkrast att inte chansa. Inte alltför roligt att ligga sjuk i Thailand i två veckor kanske.

Direkt efter att jag fått sprutan åkte vi vidare till Ikea för tredje gången på två veckor. Det känns inte riktigt normalt, men nu behöver vi förhoppningsvis inte åka dit igen på ett bra tag. Vi fick bland annat med oss ett badrumsskåp, en byrå, lite köksgrejer och kuddar, och det var ungefär så mycket som det går att klämma in i en liten Polo. Den ena kartongen var i princip lika lång som hela bilen så jag vet inte riktigt hur Jimmy lyckades få in den men det gick ju uppenbarligen. Jag var inte till så mycket hjälp eftersom min arm fortfarande värker lite efter sprutan.
Men nu återstår bara att bygga ihop möblerna och hoppas att det blir bra när det blir färdigt. :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress