Sjukling

De senaste veckorna har jag vant mig vid att vakna med ont i halsen. Det blir liksom så när man inte kan andas genom näsan och måste sova med öppen mun. Men igår stannade det kvar hela dagen och allt var sjukt tungt på jobbet. Ungefär som att allting hände i slowmotion.
Efter jobbet mötte jag upp Fia utanför polisen för att hon skulle fixa pass så där satt vi i över en timme. Sinnessjukt vad folk det var och vad långsamma alla var. Man kunde ju tycka att man kunde skynda sig lite när det är så pass mycket folk... När det äntligen var avklarat blev det iallafall en snabbfika på Janelings på Strandgatan. Lika gott som alltid! :)

När jag var tillbaka hos Jimmy någon gång vid sju och vi hade stekt hamburgare och allt så blev jag mer och mer hängig. Ont i halsen, täppt och rinnande näsa, nysningar och allmänt trött i hela kroppen. Inte kul! Tror inte det blev så många timmars sömn inatt överhuvudtaget. När Jimmys klocka ringde vid sju imorse var det bara att gå upp och sjukanmäla sig och sedan fortsätta sova till klockan halv tolv då jag gick upp för att duscha av mig all febersvett.

Nyss fick jag lite sällskap när världens gulligaste kom hem med mat från Spicy Hot på sin lunch. Hur snällt som helst!!! Men nu är jag ensam igen så jag får väl roa mig med någon film tills han slutar jobbet för dagen. Sjukt tråkigt att vara sjuk! :(


Fia och jag på hennes pappas 50-årsfest

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress