Regnigt
För tredje dagen i rad så var det bara att pallra sig ur sängen när klockan ringde redan vid 6 och göra sig redo för jobb. Några timmar senare åkte jag ut och min första destination var Statoil för att mata lilla moppen. När jag stod i kön och väntade på att få betala så var det några zigenare som tankade och smet. Det tragiska var att personalen knappt brydde sig, antagligen händer det väl alltför ofta. Som när de kommer in på triangeln... Efter ett tag orkar man liksom inte bry sig för det tjänar ändå ingenting till. Tråkigt men sant. Iallafall så när jag kommit till Skiftinge där jag skulle dela så började det spöregna och sedan höll det på i alla dom fyra timmar jag var ute. Såklart hade jag inga regnkläder eftersom det såg skapligt ut när jag lämnade kontoret. Det är inte svårt att räkna ut hur trevligt det är att lämna moppen i ca en kvart i regnet medan man springer i portar och sen ska man sätta sig och åka vidare... Nu har jag precis ätit och hoppas på att få sluta nu så jag kan ta en lång varm dusch! Min stackars förkylning lär ju inte bli bättre efter en dag i det här vädret direkt. :(
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress