Time to shape up

Äntligen har jag och Jimmy ryckt upp oss efter ett par lata veckor med alldeles för mycket gottis och alldeles för lite motion. Jag tror att sist jag tränade var dagarna innan Cypern så det var alltså ett bra tag sedan. Men nu har vi bestämt oss, från och med denna vecka så är vi duktiga igen. Igår var vi ute och sprang den vanliga rundan på 5km och idag var jag nere på Gympozz och körde ett pass Bodyattack medan J var på gymmet. Man känner direkt att man blir mycket piggare och fräschare, inte alls sådär trött och slö som man blir när man bara ligger på sofflocket hela dagarna.
Och när jag säger duktiga så menar jag inte att vi ska leva på soppa från och med nu för sådant tror jag inte det minsta på. Det är så mycket bättre att äta precis det man vill äta, fast i lagom mängd, och röra på sig desto mer. Godislöften och sådana påhitt är bara skit om jag får säga vad jag tycker. De flesta jag vet som hållit på med sådant har ändå ätit annat istället för godis och vad är då meningen? Då sitter man ändå där och trycker i sig massa onödigt, som man dessutom inte ens tycker är lika gott. Jag mår iallafall mycket bättre både psykiskt och fysiskt om jag får äta det gillar och träna så mycket jag känner för. Det är precis vad jag alltid gjort och precis vad jag tänker fortsätta med!
Inga mirakeldieter här inte! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress