Helg!
Den där härliga fredagskänslan finns inte riktigt just nu. Kanske för att jag hade den hela dagen igår av någon konstig anledning.. Men det är väldigt skönt att det äntligen är helg nu iallafall. 

Sovmorgon fick man också för första gången på evigheter, vilket var väldigt skönt. När jag kom till jobbet var allt klart och det var bara att packa in postbackarna i bilen och åka ut. Först fick jag dock veta att det varit problem med att vikarier är ute för länge på sina rundor så därför hade vi idag 4,5 h på oss, och om tiderna inte hålls så kommer de inte att få ta in vikarier. Hmm, tänker jag då eftersom min bilrunda tog ungefär 6 h i tisdags. Not good.
Stämplade ut på rundan kl 09.39 och räknade då ut att jag skulle vara tvungen att stämpla in igen kl 14.09. Mission impossible.  Men det kändes redan i början att det gick bättre än vanligt. Jag hittar hyffsat bra nu och jag börjar få in snitsen på att bläddra och plocka fram breven samtidigt som jag kör. Mycket smidigare när man bara kan dunka i allt i lådorna i farten istället för att behöva stanna, ta upp posten, lägga i den och sedan köra till nästa och göra likadant. Körde på som tusan och stämplade in kl 14.07. Hela 2 minuters marginal alltså, och därmed en förbättring på 1,5 h jämfört med förra gången. Impressive impressive!

Det jag ogillar med att sluta tidigt när man inte har något speciellt inplanerat är att man får så mycket onödig dötid. Därför får det bli ett pass BodyPump och direkt efter är det dags för BodyAttack. Man har ju trots allt suttit i bilen större delen av dagen så ska det bli rätt skönt med två timmars intensiv träning. Efter det tycker jag att jag har gjort mig förtjänt av en riktig slapparkväll framför tvn med lite tacos och annat gott. Vila upp sig så man är pigg imorgon när träning och utgång med Sofia och Rebecka står på schemat. Det ser jag fram emot! :) 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress