Time to say goodbye
Jag är helt slut. Började kl.8 imorse och det var arbetsmiljödag vilket betyder att alla barnen var utplacerade på andra avdelningar så att vi skulle få tid till att fräscha upp avdelningen. Det som skulle göras var att riva ut allt i förrådet och organisera där och göra om lite i lekrummen, så det pysslade de andra med medan jag först satt och skrev rent på vilka sätt jag tycker att jag uppfyllt de 6 lärandemålen som det är tänkt att jag ska ha klarat av under mina 5 veckors VFU. Det tog en bra stund kan jag tala om. Efter det tog jag itu med att skriva ner mina starka sidor och sådant jag vill utveckla och förbättra och sedan fick Sofie läsa igenom och ge synpunkter. När hon godkänt det så skulle jag börja skriva in allt jag just suttit och skrivit ner i min studentbok för VFU som jag kommer ha med mig under hela studietiden och som jag ska lämna in imorgon för att bli betygsatt. I den är det inte många rader för varje mål så jag fick skriva så pyttelitet att jag är tveksam till om någon människa någonsin kommer att kunna lista ut vad det egentligen står, men det blir någon annans problem. 

Vid lunch tog vi paus från allt och jag följde med Ella till Roma för att hämta pizza och sallad vilket inte satt helt fel i magen. Sedan har jag hunnit med att göra klart mina fältstudieobservationer inför nästa kurs och börjat skriva ner vad jag ska säga på examinationspresentationen imorgon. Till slut kände jag nästan hur ögonen gick i kors, men det är skönt att jag har gjort det nu iallafall.

Imorgon måste jag säga hejdå till alla barn och det känns inte alls kul... Hejdå Stacken och hej MDH. Sorgligt nog måste jag fortsätta med morgondagens presentation nu. Tråkigt är bara förnamnet.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress