Årets sista arbetspass
Gårdagskvällen blev lyckad. När folket kommit åkte vi tjejer och hämtade pizza och spicy hot och efter maten kollade vi på "Paranormal activity 2". Helt klart över förväntan men jag tycker fortfarande den är rätt så seg, precis som ettan. Men några gånger hoppade vi iallafall till, kanske mest för att Rebecka skrek men ändå. På lördag ska vi åka till Heron City oh kolla på trean allihop. :)

Idag fick jag sovmorgon och börjar inte jobba förrän kl. 15. Tre hela timmars jobb har jag framför mig, men det är också mitt sista arbetspass på Triangeln det här året för nästa helg är jag ledig och sedan är det Thailand som gäller. Får skjuts av Jimmy om en stund men fram tills dess så ska jag fortsätta planera ett experiment som jag ska göra med några barn på VFUn imorgon. Det är ett flyta/sjunka-experiment så jag tänkte att de ska få rita vad de tror ska hända och sedan får de prova vilka föremål som flyter och vilka som sjunker. Jag hoppas inte att jag behöver förklara varför det blir som det blir... Försök förklara "Förhållandet, känt som Arkimedes princip, innebär att en kropp som nedsänkes i en vätska påverkas av en lyftkraft som är lika stor som den undanträngda vätskans tyngd.", för en treåring. ;)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress